ارتباط مستقیم با 30639 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار دلایل مخالفت دانشگاه‌ها با نقل و انتقالات به نقل از یک مسئول (17 شهریور 92)

دلایل مخالفت دانشگاه‌ها با نقل و انتقالات به نقل از یک مسئول (17 شهریور 92)

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم مهم‌ترین دلایل مخالفت دانشگاه‌ها با نقل و انتقالات را تشریح کرد.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدحسن یوسفی در نشستی خبری با بیان اینکه برای مهمانی و انتقال دانشجویان در سال 92، 42 هزار و 711 ظرفیت اختصاص دادیم، گفت: قرار بود که دانشگاه‌ها عملکردشان به سمت پر کردن این ظرفیت باشد.



وی با اشاره به تعداد 32 هزار و 147 موردی تقاضاهای نقل و انتقال مهمانی، تصریح کرد: این تعداد کمتر از ظرفیت اعلام شده از سوی ما بود که در نهایت از این مجموعه 14 هزار و 161 نفر پذیرش شده‌اند.



مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: اگر این آمار را با جمعیت ثبت‌نام شده در سال 91 که 331 هزار و 784 نفر بوده‌اند، مقایسه کنیم، حدود پنج درصد از مجموع ورودی‌ها در سال 91 توانسته‌اند انتقال و مهمانی را برای سال 92 حذف کنند.



یوسفی خاطرنشان کرد: این در حالیست که در آیین‌نامه مهمانی و انتقال، 20 درصد دانشجویان ورودی هر سال به عنوان ظرفیت مهمانی و انتقال در دانشگاه‌های دولتی و 15 درصد ورودی دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز به عنوان ظرفیت مهمانی و انتقال برای سال بعد در نظر گرفته می‌شود.



وی با اشاره به مشکلات دانشگاه‌ها برای پذیرش و یا منتقل کردن دانشجویان، گفت: اولین نکته این است که شهری مثل تهران بیشترین تعداد ورودی و تقاضاها را دارد، از سوی دیگر در همین دانشگاه‌ها رشته‌های پرطرفداری داریم که تعداد تقاضایشان زیاد و ظرفیتشان کم است.



مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به رشته‌های پرطرفدار در زمینه مهمانی و انتقال، تصریح کرد: رشته‌های مهندسی عمران، برق، کامپیوتر، مکانیک، معماری، حسابداری و کشاورزی رشته‌هایی هستند که بالای 1000 مورد تقاضای مهمانی و انتقال دارند.



یوسفی افزود: از میان رشته‌ها، 156 رشته بیش از 10 مورد و بقیه کمتر از 10 مورد تقاضای مهمانی و انتقال دارند، بنابراین وقتی تقاضا زیاد و پذیرش کم باشد، درصد موافقت‌ها با مهمانی و انتقال کاهش می‌یابد.



وی با بیان اینکه ما از لحاظ فضای فیزیکی برای کلاس در برخی دانشگاه‌ها کمبود داریم، تصریح کرد: به همین دلیل ممکن است مدیران گروه‌های آموزشی به معاونت آموزشی دانشگاه فشار بیاورند که ظرفیتی برای پذیرش وجود ندارد، از سویی دیگر در مجموعه وزارت علوم سیاست تشویقی و تنبیهی مشخصی را برای دانشگاه‌های موفق و ناموفق در مهمانی و انتقال به صورت کاملا شفاف نداریم.



مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم خاطرنشان کرد: از حد نصاب افتادن کلاس‌ها نیز یکی دیگر از دلایل مخالفت دانشگاه با مهمانی و انتقال دانشجو است.


کلمات کلیدی: مخالفت دانشگاه‌ها با نقل و انتقالات، مهمانی و انتقال دانشجویان، مهمانی دانشجویان، انتقال دانشجویان، مخالفت دانشگاه با مهمانی و انتقال دانشجو، دلایل مخالفت دانشگاه با مهمانی و انتقال دانشجو، تقاضاهای نقل و انتقال مهمانی

آمار بازدید: 243 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image