ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش از بین بردن هدفمند سلول‌های سرطانی با فناوری نانو (17 شهریور 92)

از بین بردن هدفمند سلول‌های سرطانی با فناوری نانو (17 شهریور 92)

پژوهشگران مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با استفاده از فناوری نانو روشی برای رساندن داروهای ضدسرطان به سلول‌های سرطانی ارائه دادند که سبب از بین بردن هدفمند سلول‌های سرطانی می‌شود.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، حمیدرضا رستگی مجری این طرح، تولید ماده اولیه دارویی را از اولویت‌های تحقیقاتی خود ذکر کرد و گفت: در این راستا اقدام به تهیه مواد اولیه دارویی کردیم که در یکی از این مواد موفق به دریافت مجوز «های تک» شدیم.

وی ماده اولیه داروی فولیک اسید را از جمله ماده اولیه دارای مجوز «های تک» ذکر کرد و افزود: فولیک اسید داروی مورد نیاز برای تقسیم سلولی است به این دلیل برای زنان باردار نیز برای تقسیم سلولی تجویز می‌شود.

رستگی با تاکید بر اینکه در زمان تقسیم سولی، سلول‌ها نیاز به ماده‌ای با نام «فولات» دارند، ادامه داد: این ماده در داروی اسید فولیک موجود است از این رو در تحقیقاتی که انجام شد تلاش کردیم تا علاوه بر تولید فولیک اسید به عنوان ماده ویتامینه، با متصل کردن نانو ذرات به اسید فولیک داروی هدفمند برای درمان سرطان تولید کنیم.

وی گفت: در صورت سرطانی ‌شدن سلول‌ها رشد آن‌ها زیاد می‌شود و از این رو به فولات نیاز دارند در این راستا داروهای ضد سرطانی را به صورت نانو ذره با فولیک اسید متصل کردیم.

مجری این طرح یادآور شد: این امر سبب می‌‌شود که دارو به طور مستقیم به سلول‌های هدف (سرطانی) وارد شود و این سلول‌ها را از بین ببرد.

کلمات کلیدی: از بین بردن هدفمند سلول‌های سرطانی، فناوری نانو، درمان سرطان، پژوهشگران مرکز رشد، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، استفاده از فناوری نانو، روش جدید رساندن داروهای ضدسرطان به سلول‌های سرطانی، کاربردهای علم نانو، نانو

آمار بازدید: 339 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image