ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آموزش دانشجویان هتل‌داری باید اسلامی شود (15 شهریور 92)

آموزش دانشجویان هتل‌داری باید اسلامی شود (15 شهریور 92)

مدرس حوزه علمیه مشهد گفت: آموزش‌هایی که به دانشجویان هتل‌داری می‌دهیم کاملاً غربی است و از روی نمونه‌های غربی الگوبرداری شده است و ما باید برای دستیابی به اهدافمان در زمینه الگوی اسلامی در هتل‌داری این آموزش‌ها را اسلامی کنیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد ارشادی ظهر امروز در نخستین همایش «میزبانی در سبک زندگی اسلامی» اظهار کرد: طرح موضوع کاملاً جالب بوده و در این ایام کاملاً ضروری است که در این مورد بیاندیشیم و الگویی را به جامعه ارائه کنیم.

وی با اشاره به ضرورت بررسی پیشینه اسلامی این موضوع گفت: در قرآن و روایات توجه زیادی به میزبانی و مهمان‌نوازی شده است و ما باید عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم.

مدرس حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه واژه گردشگری زیاد مناسب نیست، گفت: واژه ضیافت واژه بسیار مناسبی است و این جلسه باید تلاش کند که واژه ضیافت و زیارت را در جامعه نهادینه کند.

وی ادامه داد: علاوه بر واژه‌های زیارت و ضیافت، واژه سیاحت را نیز داریم که علاوه بر معنی گردشگری مقداری بار فرهنگی دارد.

ارشادی تصریح کرد: ضیافت دو بخش دارد که بخشی مربوط به میزبان و بخشی دیگر مربوط به میهمان است و الگوی ما نیز از اینجا شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند بهترین میزبان است گفت: صفاتی مانند کریم بودن، شکور بودن، غفور بودن، بخشنده بودن و... نشان می‌دهد ذات خداوند بهترین الگو در میزبانی است.

این مدرس حوزه علمیه مشهد با اشاره به داستان حضرت مریم در قرآن گفت: خداوند کیفیت میزبانی را در قرآن به خوبی بیان کرده است و همچنین در روایاتی از پیامبر و امامان اهمیت این موضوع به روشنی بیان شده است.

وی با اشاره به خطبه ضیافت حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) یکی از استاندارانش را به علت برگزاری میهمانی تجملی و دعوت نکردن از فقرا در میهمانی توبیخ می‌کنند.

غلامی با اشاره به اینکه این نخستین جلسه است که در موضوع میزبانی اسلامی تشکیل می‌شود، گفت: امیدوارم که در این حد اکتفا نشود و ما بتوانیم در این مورد فراخوانی بدهیم و همچنین امیدوارم که این جلسه سرآغازی بر بحث‌های کاربردی شود.

کلمات کلیدی: آموزش دانشجویان هتل‌داری، آموزش، دانشجویان هتل‌داری، میزبانی در سبک زندگی اسلامی، رشته هتل داری

آمار بازدید: 281 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image