ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تغییر متن درسی تفسیر ترتیبی حوزه‌های علمیه خواهران (12شهریور 92)

تغییر متن درسی تفسیر ترتیبی حوزه‌های علمیه خواهران (12شهریور 92)

متن درسی تفسیر ترتیبی حوزه‌های علمیه خواهران تغییر می کند.


به گزارش خبرنگار مهر، از سال تحصیلی آینده مجموعه کتاب‌های آموزشی فهم زبان قرآن با هدف آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به عنوان متن درسی در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تدریس خواهد شد.

این کتاب به عنوان متن درسی ادبیات عرب (صرف و نحو مقدماتی) و تفسیر ترتیبی تعیین شده است.

با توجه به تغییر متن درسی و به منظور آشنایی مدرسین این دروس با محتوا و فنون تدریس متن جدید، دوره آموزشی ـ توجیهی ویژه مدرسین برگزار خواهد شد.

به منظور استفاده از منابع مناسب جهت تامین نیاز علمی ادبیات عربی به صورت کاربردی و ایجاد انس و ارتباط بهتر طلاب با متن درسی، کتاب "فهم زبان قرآن بر محور سوره‌ها" به عنوان متن آموزشی صرف و نحو مقدماتی و تفسیر ترتیبی 1 و 2 انتخاب شده است.

این کتاب هدف ایجاد مهارت انتقال خودآگاه به ترجمه و مفهوم واژگان را با چهار ویژگی اساسی همراه ساخته است.

ویژگی اول این منبع درسی حرکت بر محور سوره به عنوان بهترین و مناسب‌ترین بستر برای آموزش قرآن است؛ همچنین در متن درسی جدید، به سوره‌های ناس تا محمد (ص) پرداخته شده است که انتخاب این سیر برای مأنوس شدن با فضای سوره‌ها در ابتدای مسیر آموزش ترجمه و مفاهیم، مزایا و جهات حُسن فراوانی از نظر آموزشی و اصول یاددهی متن از جمله جامعیت، جامعیت، رعایت سیر آموزش آسان به سخت،‌ انتقال حس شروع و اتمام و حرکت، جذابیت محتوا و علاقه فراگیران، شمول بر اکثر قریب به اتفاق واژه‌‌های پرکاربرد قرآن کریم دارد.

طراحی کار در این قالب با رعایت اصولی از جمله رعایت سطح مخاطبان، رعایت تناسب و رعایت اصل تطبیق (تطبیق قواعد مطرح شده در بخش زبان قرآن، در متن کار توسط فراگیران) همراه شده است.

اهداف تدوین متن جدید شامل آموزش تمامی واژگان قرآن کریم اعم از پرکاربرد و کم کاربرد که بیش از 85 درصد آن در محدوده سوره‌های ناس تا محمد(ص) به کار رفته و مابقی در دروس پایانی این مجموعه آموزش داده می شود، آموزش قواعد صرف و نحو در حد مقدماتی، در کنار آشنایی با قواعد تجزیه و ترکیب و پاره‌ای از مباحث کلیدی دوره متوسطه صرف و نحو و برخی نکات کلیدی علوم بلاغی، آموزش قواعد و نکات ترجمه‌ای قرآن کریم به صورت کاربردی، ایجاد مهارت تطبیق قواعد زبان قرآن جهت فهم و ترجمه آیات، آشنایی اجمالی با بیش از نصف سوره‌های قرآن کریم و آشنایی با شرح و توضیح ریشه‌ای معنای حدود سیصد واژه کلیدی قرآن بوده است.

کلمات کلیدی: تغییر متن درسی، تفسیر ترتیبی، حوزه‌های علمیه خواهران، متن درسی تفسیر ترتیبی، مجموعه کتاب‌های آموزشی فهم زبان قرآن، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، متن درسی ادبیات عرب

آمار بازدید: 375 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image