ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار رییس اسبق دانشگاه تربیت مدرس: نباید سلیقه‌ها و نظرات شخصی در علم اعمال شود (9 شهریور 92)

رییس اسبق دانشگاه تربیت مدرس: نباید سلیقه‌ها و نظرات شخصی در علم اعمال شود (9 شهریور 92)

رییس اسبق دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به بررسی نحوه پذیرش دانشجوی دکتری، گفت: دانشگاهی که در آن جناح سیاسی حاکم باشد علمی نیست، چرا که دانشگاه علمی دانشگاهی است که در آن تمام جناح‌ها وجود داشته باشد، اما علم بر اساس قواعد و ضوابط حاکم است، بنابراین نباید سلیقه‌ها و نظرات شخصی در علم اعمال شود.



دکتر میر مهدی سید اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌های معتبر عقیده دارند که پذیرش دانشجوی دکتری باید به صورت کنکور از طریق سازمانی مانند سازمان سنجش و 50 درصد سهم استاد در گزینش انجام شود، خاطرنشان کرد: دلیل این دانشگاه‌ها این است که دانشگاه‌ها قطبی و جناحی شده‌اند.


وی با بیان اینکه انتخاب دانشجوی دکتری از سوی استاد بسیار دقیق‌تر و کاربردی تر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: کنکور نمی‌تواند آمادگی دانشجو را برای پذیرش در مقطع دکتری مطرح کند، بنابراین باید این استدلال به دانشگاه داده شود تا اساتید بر اساس معیارهای خود در مقطع دکتری دانشجو بپذیرند.


عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه در دانشگاه‌هایی که گروه‌های خاص سیاسی حاکم‌اند اعمال نظرهای شخصی می‌شود، گفت:‌ دانشگاه‌ها باید سیاست زدایی شوند و امکان برای ارتقا علمی هرچه بیشتر فراهم شود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر در نظام آموزشی کشور پذیرش دانشجوی دکتری در سه مرحله انجام می‌شود، گفت: در مرحله اول از سوی وزارت علوم افراد غربال می‌شوند و بعد در دانشگاه‌ها از نظر اخلاقی و پتانسیل دانشجو را ارزیابی می‌کنند و در مرحله آخر گزینش دانشجو از نظر اخلاقی و اعتقادی انجام می‌شود.


سیداصفهانی با بیان اینکه در همه جای دنیا نظر بر این است که افرادی که قصد ورود به مرحله دکتری دارند افرادی با صلاحیت اخلاقی هستند، ‌گفت: در کشورهای دیگر پذیرش دانشجوی دکتری در یک مرحله با ارسال توصیه‌ نامه استاد به کمیته و بررسی آن توسط افراد کارشناسی صورت می‌گیرد که باید نظام آموزش کشور ما نیز به همین سمت پیش برود و مسائل علمی را در دانشگاه‌ها ستون قرار دهیم.

کلمات کلیدی: رییس اسبق دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تربیت مدرس، اخبار جدید دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علمی

آمار بازدید: 239 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image