ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه وضعیت نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه خواجه نصیر/اساتید باید حقوق کافی دریافت کنند (8 شهریور 92)

وضعیت نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه خواجه نصیر/اساتید باید حقوق کافی دریافت کنند (8 شهریور 92)

رییس دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه این دانشگاه از نظر وضعیت نسبت استاد به دانشجو یکی از دانشگاه‌های بسیار عالی کشور است، گفت: در دو سال اخیر جذب اعضای هیات علمی دانشگاه 30 درصد افزایش داشته است، همچنین در قیاس با شش سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.




مجید قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به استخدام 91 استاد در دو سال اخیر برای تکمیل کادر اعضای هیات علمی دانشگاه، تصریح کرد:‌ نگاه وزارت علوم از استانداردهای جهانی برای نسبت استاد به دانشجو بالاتر است چرا که استاندارد جهانی نسبت استاد به دانشجو یک به 20 است.



وی با اشاره به کادر 280 نفری اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه خواجه نصیر، گفت: در حال حاضر در دانشگاه خواجه نصیر نسبت استاد به دانشجویان روزانه یک به 18 و نسبت به دانشجویان روزانه و شبانه یک به 20 است، همچنین با احتاسب مابقی دانشجویان از جمله دانشجویان مجازی و غیره این نسبت یک به 23 است.



قاسمی با بیان اینکه دانشگاه خواجه نصیر جزو پنج دانشگاه برتر صنعتی است، تاکید کرد: من ادعا دارم دانشگاه خواجه نصیر به لحاظ اشرافی که به آموزش عالی کشور دارد، جزو سه دانشگاه برتر صنعتی کشور است و این دانشگاه باید بتواند در غالب سرویس‌های فروش در زمینه پژوهشی و آموزشی توسط اساتید خود اداره شود، چرا که این اساتید هستند که دانشگاه را در این مسیر ارتقا می‌دهند.





رییس دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه در سال‌های اخیر نرخ مدعوین اساتید بورسیه در دانشگاه کاهش یافته است، افزود: در مصوبه‌ای در هیات رییسه دانشگاه مبنی بر عدم استفاده از استادیار به پایین در کلاس‌های مجازی غیرمجاز اعلام شده است و اولویت برای برگزاری کلاس‌های مجازی با استادهای خواجه نصیر است، همچنین تمهیداتی نیز در این زمینه اندیشیده شده است.





قاسمی با بیان اینکه باید کشور به سمتی پیش برود که مانند کشورهای خارجی حقوق مکفی به اساتید پرداخت شود، با اشاره به مشکل بیکاری فارغ التحصیلان، افزود: اساتید باید با تدریس دو درس در طول سال و گذراندن اوقات خود برای امور پژوهشی ظرفیت‌ها را برای دانشجویان ارشد و دکتری برای تدریس در دانشگاه‌ها باز کنند تا از این طریق در دانشگاه‌ها خون تازه‌ای بجوشد.





وی افزود: اگر حقوق اساتید مکفی شود و اساتید بیشتر به امر پژوهش و کم تر در بعد آموزشی درگیر شوند قطعا آن قدر جا باز می‌شود که می‌توان اساتید بیشتری استخدام کرد و دانشگاه به استاندارد وزارت علوم نزدیکتر شود.





رییس دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه هر استادی باید زمانی را برای رسیدگی به دغدغه‌ها و شرایط زندگی خود اختصاص دهد، تصریح کرد: من با این قانون که زمان بازنشستگی طولانی شود، موافق نیستم و به نظر بنده با این قانون در حق اساتید ظلم شده است، چرا که یک استاد باید بتواند به تمام نیازهای زندگی خود برسد به شرطی که از نظر مالی محتاج نشود.


کلمات کلیدی: وضعیت نسبت استاد به دانشجو، دانشگاه خواجه نصیر، اساتید دانشگاه خواجه نصیر، اخبار جدید دانشگاه خواجه نصیر، استادهای دانشگاه خواجه نصیر، حقوق اساتید

آمار بازدید: 370 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image