ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار هنوز در دانشگاه‌ها یک حوزه فناوری قوی وجود ندارد (6 شهریور 92)

هنوز در دانشگاه‌ها یک حوزه فناوری قوی وجود ندارد (6 شهریور 92)

معاون سابق اداری و مالی وزارت علوم با اشاره به اهمیت موضوع IT‌ و فناوری برای ارتقای دانشگاه‌های کشور، گفت: برای ارتقای آموزش عالی کشور باید از طرف رییس جمهور و مجلس در زمینه IT تجدیدنظر شود، چراکه تا تحولی در زمینه IT به وجود نیاید، دانشگاه‌ها ارتقا و توسعه پیدا نمی‌کنند.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی‌اکبر متکان در اولین نشست سراسری مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با اشاره به فعالیت خود در زمینه IT و آشنا بودن با چالش‌های موجود در این زمینه، تصریح کرد: من در حوزه سنجش از راه دور کار می‌کنم که زیر شاخه‌ای از IT‌ است و بر همین اساس زمانی که در وزارت علوم فعالیت خود را شروع کردم، جای خالی یک حوزه در وزارت علوم را احساس کردم و آن هم سیستمی به نام "فناوری اطلاعات" است. به همین دلیل با وجود مشکلات و چالش‌هایی که در این زمینه وجود داشت سعی شد این حوزه فعال شود.



وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آموزش عالی در زمینه فناوری اطلاعات اظهار کرد:‌ این مشکلات باعث شده نتوانیم در زمینه IT آنطور که باید قدم برداریم، چرا که با بکارگیری از فناوری اطلاعات می‌شود تحول اساسی را در آموزش عالی کشور به وجود آورد.



متکان خاطرنشان کرد: مدیران باید درک درستی از IT داشته باشند، چرا که برای تجهیز منابع IT‌ معمولا مدیران به علت حجم و هزینه‌های زیاد آن از بکارگیری از این فناوری اجتناب می‌کنند.



وی با اشاره به اهمیت و نقش مدیران در زمینه ارتقای IT‌، تاکید کرد: باید از طریق تکنیک‌های موجود اهمیت این مساله برای مدیران تفهیم شود ، در غیر این صورت مشکلات زیادی در زمینه آموزش عالی به وجود می‌آید.



معاون سابق اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، گفت: هدف در این است که با استفاده از ضوابط استخدامی افراد متخصصی را جذب کنیم، اما متاسفانه مشکلات زیادی برای جذب این متخصصان در زمینه بودجه و مسائل دیگر در وزارت علوم وجود دارد.



وی افزود: باید دانشگاه‌ها را ترغیب کرد تا از امکانات و شرایط موجود حداکثر استفاده را کنند، تا بتوان در این حوزه اقداماتی را برای ارتقای آموزش عالی کشور برداشت.



متکان با بیان اینکه هنوز در دانشگاه‌ها یک حوزه فناوری قوی وجود ندارد، گفت: سرعت در IT‌ حرف اول را می‌زند و ما برای استفاده از آن به نیروهای متخصص نیاز داریم، چرا که در این رشته تقاضا بسیار زیاد است و نیاز به تحول و گسترش دارد.



معاون سابق اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به کمبود بودجه در زمینه ارتقای فناوری، خاطرنشان کرد: نیاز به گسترش امکانات داریم اما متاسفانه زمانی که مدیران این موضوع را پیگیری می‌کنند با سد کمبود بودجه مواجه می‌شوند.



وی گفت: امید است با ایجاد چنین همایش‌ها و همکاری مدیران فناوری و اطلاعات دانشگاه‌ها بتوان اقدامات موثر در گسترش حوزه فناوری و اطلاعات به وجود آورد.


کلمات کلیدی: حوزه فناوری قوی، حوزه فناوری قوی در دانشگاهها، ارتقای IT، تجهیز منابع IT، همیت موضوع IT‌ و فناوری برای ارتقای دانشگاه‌های کشور، IT

آمار بازدید: 310 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image