ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی سرپیچی دانشگاه‌های چین از قوانین مقابله با تبعیض جنسیتی (6 شهریور 92)

سرپیچی دانشگاه‌های چین از قوانین مقابله با تبعیض جنسیتی (6 شهریور 92)

حدود دو سوم دانشگاه‌های برتر چین همچنان سیاست‌هایی را اعمال می‌کنند که به موجب آن، شمار دانشجویان زن در دانشگاه‌های این کشور محدود می‌شود.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعمال این سیاست‌ها در دانشگاه‌های چینی در تناقض کامل با مقررات دولتی هستند که در سال جاری میلادی (2013) علیه تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌ها و محیط های کاری تعیین شده‌اند.



در برخی مناطق به ویژه در شهرهایی نظیر پکن و «چونگ‌کینگ» شمار زنان در دانشگاه‌ها سالانه در حال افزایش است اما برخی از بهترین دانشگاه‌ها در برخی رشته‌ها هنوز محدودیت‌های خود را از روی سهمیه زنان برنداشته‌اند.



نتایج مطالعات اخیری که روی پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های برتر چین در «پروژه 211» انجام شده نشان می‌دهد که برخی موسسات آموزشی عضو «پروژه 211» مانند دانشگاه «سی‌چوان» و «دانشگاه مکاتبه‌ای چین» پذیرش دانشجویان زن و مرد را به صورت جداگانه انجام می‌دهند.



شمار دیگری از 40 دانشگاه تحقیقاتی برتر چین نیز از سوی دولت این کشور به عنوان دانشگاه‌های با کیفیت جهانی برگزیده شده‌اند و از آنها به عنوان دانشگاه‌های «پروژه 985» یاد می‌شود. در این دانشگاه‌ها نیز سیاست‌هایی مبنی بر تبعیض جنسیتی همچنان به چشم می‌خورد.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، بنا بر گزارشات موسسه «بولتن کار چین» که مقر آن در هنگ‌کنگ است، سال گذشته سهمیه‌بندی با اعمال تبعیض‌های جنسیتی در دانشگاه‌های چین افزایش چشمگیری داشته است. در برخی رشته‌ها نظیر زبان‌های خارجی و علوم، زنان برای پذیرفته شدن باید در آزمون‌های ورودی دانشگاه نمرات به مراتب بالاتری نسبت به مردان کسب کنند.


کلمات کلیدی: سرپیچی دانشگاه‌های چین، دانشگاه‌های چین، اخبار جدید دانشگاه‌های چین، تحصیل در دانشگاه‌های چین، تبعیض جنسیتی، تبعیض جنسیتی در دانشگاهها، شمار دانشجویان زن در دانشگاه‌های چین، دانشجویان دختر، دانشجویان زن

آمار بازدید: 329 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image