ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ماهواره autsat دانشگاه امیرکبیر با بودجه 10میلیاردی ساخته می‌شود (مرداد 91)

ماهواره autsat دانشگاه امیرکبیر با بودجه 10میلیاردی ساخته می‌شود (مرداد 91)

رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: ماهواره autsat با هزینه‌ای نزدیک به 10 میلیارد تومان طراحی و ساخته خواهد شد که در بین ماهواره‌های ایرانی که تاکنون ساخته شده‌اند با عمر نزدیک به 24 ماه پرعمرترین ماهواره است.


علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به پروژه ماهواره autsat اظهار داشت: ماهواره autsat به وزن حدود 80 کیلوگرم برای انجام مقدمات جغرافیایی در مدار‌های بلند از سطح زمین قرار می‌گیرد.

رهایی ادامه داد: از نظر بسیاری از مطالعات طبیعی و مطالعات مربوط به خشکسالی، لرزش زمین، منابع آب کشور، این ماهواره حائز اهمیت است؛ این ماهواره در ارتفاع 300 کیلومتری سطح زمین به عمری نزدیک به 24 ماه یا دو سال استقرار خواهد یافت.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: برای مجموعه مراحل این پروژه از مطالعات تا طراحی و ساخت نمونه اولیه بودجه‌ای نزدیک به 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رهایی همچنین با اشاره به انتخابات رشته داوطلبان کنکور سراسری اظهار داشت: ما در سطح کارشناسی برای 35 رشته مختلف که عموما رشته‌های فنی و مهندسی هستند حدود هزار دانشجو می‌پذیریم و به طبع دانشجویانی که از نظر سازمان سنجش شرایط ممتازی داشته باشند از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار خواهند بود که یکی از امتیازات مهمی که دانشجویان نخبه می‌توانند از آن استفاده کنند تحصیل همزمان در دو رشته خواهد بود.

کلمات کلیدی: ماهواره autsat دانشگاه امیرکبیر، ساخت ماهواره در دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه امیرکبیر، هزینه ساخت ماهواره دانشگاه امیرکبیر

آمار بازدید: 422 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image