ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی ضرورت اقدامات اجرایی برای احیای کامل دانشگاه پزشکی ایران/ تعیین تکلیف دانشجویان (4 شهریور 92)

ضرورت اقدامات اجرایی برای احیای کامل دانشگاه پزشکی ایران/ تعیین تکلیف دانشجویان (4 شهریور 92)

اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران روند احیای دانشگاه را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کردند مسئولان اجرایی، قوه قضاييه و شوراي انقلاب فرهنگي هر چه زودتر موضوع احیای دانشگاه را به سرانجام برسانند تا دانشگاه بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد رازی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره گفت: همانطور که تمامی اساتید، دانشجویان و همکاران دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران می دانند روند احیای دانشگاه ایران علی رغم مزاحمت عده ای، با همکاری همه در حال اتمام است.

وی افزود: همکاران و اساتید در این روند مشارکت بسیار خوبی دارند. البته مشکلاتی در حوزه دانشجویی وجود داشت که با مصوبات وزارت بهداشت و همکاری مسئولان دو دانشگاه ایران و تهران مدیریت شد و از این نظر هم مشکلی وجود ندارد.

رازی درباره برخی از اخبار عدم انتزاع گفت: بعضاً شیطنت هایی در برخی سایتها از روی غرایض خاص مشاهده می شود، که این موارد ارائه شده نیز هیچگونه جنبه قانونی و اخلاقی ندارد و به نظر میرسد این موضوع نیز به جهت تناقضات فراوان توسط قضات فهیم دیوان مردود خواهد شد.

وی اضافه کرد: من به عنوان یک استاد دانشگاه تمامی مسئولان مراجع قانونی را به تقوای الهی دعوت می کنم و از آنها خواستارم در تصمیماتشان، مسائل شخصی را ملاک خود قرار ندهند و تحت تأثیر جو قرار نگیرند و همیشه در تمام تصمیمات خداوند و صلاح کشور را در نظر بگیرند.

دکتر رازی گفت: وزارت بهداشت با لغو مصوبه ادغام دانشگاه ایران در شورای گسترش روند احیا را به خوبی دنبال می کند، دانشجویان ورودی 90 و 91 دانشجوی دانشگاه تهران خواهند بود، شورای عالی انقلاب فرهنگی رای وزارت بهداشت را تایید و امر احیا را به وزارت بهداشت واگذار کرد، همچنین معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری نیز تفکیک بودجه دانشگاه ایران را تایید و ابلاغ کرده است.

وی افزود: جذب و پذیرش دانشجویان سال تحصیلی جدید دانشگاه ایران نیز در چهار حیطه کنکور ، کارشناسی ارشد، رزیدنتی و دکتری تخصصی انجام شده و دانشگاه در حال آماده سازی برگزاری جشن دانشجویان جدید الورود و آغاز ترم تحصیلی جدید هستند.

در همین زمینه دکتر سید مهدی مدرس زاده ، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: در شوراي عالي انقلاب فرهنگي احیای دوباره دانشگاه ايران بر اساس نظر وزارت بهداشت پذیرفته شد و موضوع بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شد .

وی گفت: شنیده ها حاکی از آن است که رییس جمهور و وزير بهداشت قائل به اصلاح فوری وضع موجود دارند. بلاتكليفي باعث مي شود كه امور دو دانشگاه، ثبت نام دانشجويان در سال جديد، ثبت نام رزيدنتها و تحصیلات تکمیلی معطل بماند؛ زماني كه امور اداري مختل شود، طبيعتا روند آموزش و به تبع پژوهش هم مختل مي شود.

مدرس زاده افزود: اميدواريم كه مسئولان وزارت بهداشت، قوه قضاييه و شوراي انقلاب فرهنگي هر چه زودتر اين قضيه را به اتمام برسانند تا دانشگاه بتواند بطور طبیعی به فعالیت هایش ادامه دهد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمان ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران بوجود آمد، گفت: در زماني كه دانشگاه ایران ادغام شده بود تا زمانيكه گروه ها را با هم ادغام نكرده بودند مشكل و تشنجي نبود. مشكل از زماني ايجاد شد كه گروهها با هم ادغام شدند. هر گروهي داراي بخشهاي متعدد با سليقه هاي مختلفي بودند و روند آموزش و روند تصميم گيري براي امتحانات نحوه آموزش و پژوهش مختل شد و اين مشكلات پيش آمد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: بيشتر اعضاي هيات علمي دانشگاه ايران به علت مشكلاتي كه بدليل بزرگ شدن دانشگاه و گروهها ایجاد شد به این نتیجه رسیدند كه اين ادغام كار درستي نبوده و دانشگاهها بايد از هم جدا شود. جلسات متعددي با وزير بهداشت وقت و سایر مسئولان اجرایی برگزار شد كه دوباره بنا بر انتزاع شد و رديفهاي استخدامي و بودجه اي دانشگاه ايران از تهران جدا شد.

وی افزود: حالا مجری این تصمیم نادرست خود شكايتي به ديوان عدالت اداري تسلیم کرده است که اين روند انتزاع را دچار اختلال کند. ما به عنوان اعضای هیات علمی معتقدیم هرچه زودتر اين اختلافات باید رفع شود و ادامه پيدا نكند و روند اداري مطلوبي در هر دو دانشگاه حاكم شود.

مدرس زاده گفت: اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از اين وضع ناراحت هستند چرا که وضعیت برای آنها هم نامشخص است. همچنین دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي هم به نحوي وضعيت نامشخص دارد. اين مسئله براي همه اختلال ايجاد كرده و بیشتر اعضاي علوم پزشكي ايران نظرشان اين است كه اين انتزاع صورت بگيرد و دانشگاه به طور کامل احیا شود.

به گزارش مهر، دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیش از 30 سال سابقه فعالیت، در آبان ماه سال 89 بنا به دستور کارگروه ویژه خروج دستگاه های اجرایی از تهران و دکتر مرضیه وحیددستجردی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی ادغام شد. بنابراین ادغام بخش آموزش و پژوهش به تهران و خدمات به شهیدبهشتی واگذار شد.

در فروردین ماه سال 92 پس از اینکه دیگر دستجردی وزارت بهداشت را برعهده نداشت، دکتر محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم اظهار داشت با توجه به رسیدگی شکایت اعضای هیات علمی، دانشگاه علوم پزشکی ایران به وضعیت سابق برمی گردد.

این روند با مصوباتی همراه بوده است اما همزمان شکایتی نیز به دیوان عدالت اداری در این زمینه ارائه شده است که روند احیای دانشگاه را با اخلال مواجه کرده است.

کلمات کلیدی: احیای کامل دانشگاه پزشکی ایران، دانشگاه پزشکی ایران، علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، اخبار جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران

آمار بازدید: 239 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image