ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد «فرهنگ» دغدغه دانشگاه‌ آزاد اسلامی/1500 رشته بدون مجوز از مدیریت گذشته به‌جا مانده است (1 شهریور 92)

«فرهنگ» دغدغه دانشگاه‌ آزاد اسلامی/1500 رشته بدون مجوز از مدیریت گذشته به‌جا مانده است (1 شهریور 92)

رئیس دانشگاه آزاد گفت: هزار و 580 رشته بدون مجوز از مدیریت گذشته در این دانشگاه‌ وجود داشت که بیشتر آنها به سمت استانداردهای لازم پیش‌رفته است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی خبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اظهار کرد: حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر دانشجو در رشته‌های متعددی مانند علوم پایه، علوم انسانی، پزشکی، دندانپزشکی و موارد دیگر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ آزاد اسلامی از نظر کیفی پیشرفت بسیاری داشته است، تصریح کرد: ارتقای کیفیت یکی از اولویت‌های اصلی این دانشگاه‌ بوده که تاکنون توانسته موفقیت‌های خوبی را در این زمینه کسب کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: یکی از شاخصه‌های اصلی دانشگاه‌ رفع نیازهای جامعه است و در این امتداد تصمیم بر ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی با گرایش شهرداری‌ها را دارد تا بتواند در پروژه‌های شهری که انجام می‌گیرد تمام مباحث مربوط به آن رعایت شود.

وی در مورد وام‌های داده شده به دانشجویان مقطع دکتری تأکید کرد: در سال 91 برای 9 هزار دانشجوی دکتری 10 میلیون تومان وام شهریه در نظر گرفته شد که از میان یک هزار و 400 نفر متقاضی یک هزار و 200 نفر این وام را دریافت کردند اما در حال حاضر بدلیل عدم استقبال از این طرح برنامه‌ریزی‌هایی برای آینده در نظر گرفته نشده است.

* تک جنسیتی در دانشگاه‌های آزاد انتخابی است

دانشجو در مورد طرح تک جنسیتی در دانشگاه‌ آزاد بیان کرد: ایجاد طرح تک جنسیتی در دانشگاه‌ امکان انتخاب برای دانشجویانی است که تمایل به تحصیل در مجتمع‌های تک جنسیتی دارند را فراهم آورد و این طرح حالت اجبار ندارد.

وی حذف کنکور در دانشگاه‌های آزاد اسلامی را نتیجه یک تصمیم آنی ندانست و افزود: آموزش عالی کشور و کمیسیون آموزش و پژوهش از 6 سال گذشته تصمیمات لازم را گرفته و با توجه به تغییر محتوای علم و تغییر رویکرد جهان باید از ارائه علم و پذیرش افراد در دانشگاه‌ها مطابق با طرح 40 سال گذشته جلوگیری کنند.

* در دانشگاه‌های آزاد اسلامی دغدغه فرهنگ داریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دغدغه فرهنگ و کیفیت جزء معقوله‌هایی بوده که همیشه در دانشگاه‌ ازاد آسلامی وجود داشته است،‌اضافه کرد: مراکز دانشگاه‌ با ارائه نقشه جامع فرهنگی می‌توانند شاخصه‌هایی که تمایل به رشد دارند را ارائه کنند.

وی افزود: در اصفهان واحد میراث فرهنگی و عقبه تاریخی یکی از شاخص‌های مهم فرهنگی که باید در دانشگاه‌ها بحث و گسترش داده شود.

وی اضافه کرد: صداقت، امانت‌داری، عشق به میهن، فرهنگ اسلامی و انسانیت یکی دیگر از شاخصه‌های فرهنگی که باید در دانشگاه‌ها به آن پرداخته شود.

*درخشش دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری

دانشجو با بیان اینکه یکی از نکات منفی دانشگاه‌های آزاد اسلامی سیاسی بودن آن است، اظهارداشت: با وجود سیاسی بودن دانشگاه‌ توانست در انتخابات ریاست جمهوری خوش بدرخشد و با بیش از یک هزار جلسه‌ای که در دوره انتخابات و بدون طرفداری از فرد خاصی برگزار کند در راستای بصیرت افزایی در این دوران کوشا باشد.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌ آزاد اسلامی، درخشش دانشگاه آزاد اسلامی، تک جنسیتی در دانشگاه‌های آزاد، 1500 رشته بدون مجوز

آمار بازدید: 291 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image