ارتباط مستقیم با 30727 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات: نگاه ما در آموزش عالی حداقل 50 درصد مهارتی باشد (30 مرداد 92)

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات: نگاه ما در آموزش عالی حداقل 50 درصد مهارتی باشد (30 مرداد 92)

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید نگاه ما در همه حوزه های آموزش عالی حداقل 50 درصد مهارتی باشد.




محمدمهدی زاهدی ضمن حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کرمان در با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: فعالیت‌های تحقیقاتی جهاد تحسین برانگیز است و اقدامات این نهاد رویکرد بسیار خوبی دارد.



وی با بیان اینکه برای همکاری با جهاد دانشگاهی آماده هستیم، افزود: در زمینه بودجه امسال نیز برای پژوهشگاه تحقیقاتی سلول‌های بنیادین به جهاد دانشگاهی کمک کردیم.



رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به روحیه جهادی جهادگران جهاددانشگاهی بر ادامه فعالیت‌های علمی و پژوهشی این نهاد در سطح کشور تاکید کرد.



زاهدی در ادامه با اشاره به رای اعتماد مجلس به کابینه دولت یازدهم بیان کرد: مجلس رای بالایی به وزرای دولت یازدهم داد؛ از اول انقلاب هیچ زمانی معدل رای مجلس بالای 200 نفر نبوده و این رای اعتماد بالا نشان داد که مجلس از برنامه‌های دولت حمایت می‌کند.



وی گفت: در راستای همکاری با دولت، نمایندگان در کمیسیون‌ها مباحث تخصصی را نیز براساس اسناد بالادستی، سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه متناسب با هر دستگاهی برنامه‌ریزی و کار خواهند کرد.



زاهدی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم به دولت کمک کنیم، تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با تعامل با وزارت خانه های علوم، آموزش و پرورش و ... با دولت همکاری خواهد کرد.



وی درباره اسلامی شدن دانشگاه‌ها با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: اصل ماموریت اسلامی شدن دانشگاه‌ها به عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در این راستا شورای اقماری تحت عنوان شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ایجاد شده و کارهای خیلی خوبی در این زمینه انجام شد.



زاهدی ادامه داد: از سال قبل در مجلس نهم برای اولین بار در کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیته‌ای با عنوان اسلامی شدن دانشگاه‌ها و تحول علوم انسانی ایجاد کردیم که ارتباط تنگاتنگی با شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها دارد و در این کمیته سند نهایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها را تدوین کردیم که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را گرفته و در حال ابلاغ شدن به دانشگاه ها و وزارت علوم می باشد.



وی در ادامه گفت: باید نگاه جامعی به آموزش عالی در کشور داشته باشیم؛ در حال حاضر این حوزه مشکلاتی دارد که اولین آن محفوظات محور بودن فارغ التحصیلان دانشگاهی است تا عملیات محور، این مسئله موجب شده در زمینه مهارت، حتی بچه‌های فنی و مهندسی ضعیف باشند.



زاهدی بیان کرد: مسئله دیگر این است که در توسعه آموزش عالی در کشور موضوع آمایش سرزمین را هرگز لحاظ نکرده ایم و این در آینده خسارت های زیادی به بار می آورد.



وی ادامه داد: اگر به آمایش سرزمین توجه نشود، فارغ التحصیلان بیکار زیادی خواهیم داشت و موجب غفلت از برخی تخصص های مورد نیاز کشور می شود.



زاهدی با اشاره به اهمیت ویژه آمایش سرزمین اظهار کرد: به نظر بنده وزیر علوم دولت جدید باید کار چهار سال خود را روی پیاده کردن آمایش سرزمین بگذارد که اگر محقق شود، کار انقلابی انجام خواهد شد که برای منافع ملی کشور اهمیت دارد.



وی تصریح کرد: تجدید نظر در رشته‌ها و دروس موجود در تمامی مقاطع دانشگاه‌ها نیز باید اجرا شود و در علوم انسانی حتما باید رویکرد تحولی مبتنی بر مبانی و ارزش‌های اسلامی داشته باشیم و به سرعت عملیاتی شود.



رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: باید نگاه ما در همه حوزه‌های آموزش عالی حداقل 50 درصد مهارتی باشد و حتی می‌تواند این مهارت در علوم انسانی باشد.



وی ادامه داد: پالایش و آمایشی که در کشور صورت می‌گیرد باید حتما منطبق بر نیاز منطقه‌ای و ملی باشد، به عنوان مثال باید در استان کرمان که بهشت معادن ایران است، تکنیسین‌هایی را تربیت کنیم که بتوانند در معادن غنی استان فعالیت کنند.



زاهدی افزود: باید با تربیت نیروهای متخصص در زمینه ظرفیت های استان، این پتانسیل را حفظ کرده و با توسعه دادن توانایی ها، به وضعیت موجود استان کمک کنند.



وی بیان کرد: نمایندگان مجلس هم باید به موضوع آمایش سرزمین در آموزش عالی کمک کنند و رویکرد نمایندگان عوض شود.



زاهدی در ادامه با اشاره به مسائل مربوط به شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار کرد: به دلیل اینکه تخلفاتی در انتقال ارز در این شرکت بوده، مدیرعامل آن بازداشت شده و مسئله در حال پیگیری است و امیدواریم مطالب به زودی به اطلاع مردم برسد.



وی اظهارکرد: زمانی که آقای پوستین دوز به مدیرعاملی مس معرفی شد، مجمع نمایندگان استان کرمان مخالفت خود با این انتصاب را در جلسه ای با رییس جمهور سابق در میان گذاشت و موارد تخلف در سایپا را نیز اطلاع داد، رییس جمهور قول داد در صورت ثابت شدن موارد تخلف، ایشان را عزل کند.



زاهدی ادامه داد: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گزارش داد که تخلفات سایپا برای آنها ثابت نشده و ما نتوانستیم برای عزل آقای پوستین‌دوز سخت گیری کنیم.



وی خاطرنشان کرد: راه حل را در مقابله جدی ندیدیم، منافع استان ایجاب می‌کرد که تعامل ایجاد کنیم.

کلمات کلیدی: آموزش عالی، آموزش مهارتی، توسعه آموزش عالی، آمایش سرزمین در آموزش عالی، آموزش

آمار بازدید: 191 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image