ارتباط مستقیم با 30639 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار وزارت علوم به رشته‌های دانشگاهی سر و سامان دهد (27 مرداد 92)

وزارت علوم به رشته‌های دانشگاهی سر و سامان دهد (27 مرداد 92)

عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث مهم‌ترین مسئله و اولین موضوعی که وزیرعلوم باید جزو برنامه کاری خود قرار دهد را ایجاد ارتباط میان خروجی‌های دانشگاه و بازار کار دانست و از وزیر علوم خواست به این مسئله توجه جدی داشته باشد.



ابراهیم شفیعی سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه نظام سهمیه‌بندی دانشگاه باید با نیازهای جامعه متناسب باشد، تصریح کرد: رشته‌ها باید متناسب با کاربردها تعریف شوند و خروجی هر رشته برای کاربری مشخص و خاص تعریف شود.


وی افزود: باید تعداد دانشجو در هر رشته متناسب با نیاز کشور طراحی شود، چرا که در غیر اینصورت با سیل گسترده‌ای از فارغ‌التحصیل بیکار مواجه خواهیم بود.


شفیعی سروستانی با بیان اینکه باید وزیرعلوم به رشته‌های دانشگاهی سر و سامان دهد، اظهارکرد: باید برای برخی از رشته‌ها مانند علوم قرآنی که در دستگاه‌های آموزشی متفاوت با سرفصل‌های متفاوت‌ تدریس می‌شوند، کاربردهای مناسبی در نظر گرفته شود، بنابراین باید نظام آموزشی کشور به سمتی پیش رود که میان رشته‌هایی مثل علوم قرآنی هماهنگی و ارتباط ایجاد شود.


عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: وزیر علوم باید برای ایجاد فکر و اندیشه جدید و فضای آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تمهیداتی بیاندیشد.


وی با بیان اینکه ارتباط بسیار کمی میان قشر دانشگاهی علوم قرآنی با کشورهای خارجی وجود دارد، گفت: ظرفیت گسترده‌ای در زمینه علوم قرآنی در خارج از کشور داریم که در این زمینه کارهای تخصصی بسیاری را انجام می‌دهند.


شفیعی سروستانی با اشاره به فعالیت کشورهای استانبول و ترکیه در رشته‌های مختلف علوم قرآنی، تصریح کرد: به علت اینکه دانشجویان این کشورها به زبان عربی مسلط هستند توانسته‌اند کتاب‌های زیادی را تالیف و در این زمینه کارهای متفاوتی را انجام دهند.


وی با بیان اینکه دانشجویان ما نمی‌توانند با یک زبان دیگر به جز زبان فارسی سخن بگویند، تصریح کرد: متاسفانه خیلی از دانشجویان حتی از متون عربی هم نمی‌توانند استفاده کنند و تا زمانی که این مسائل وجود دارد، روابط بین‌الملل در کشور ایجاد نمی‌شود.


وی افزود: متاسفانه در خارج از ایران فعالیت‌های گسترده‌ای به ویژه در کشورهای مصر و ترکیه انجام می‌شود که دانشجویان ایرانی از آن بی‌اطلاع هستند و همچنین فعالیت‌هایی نیز در حوزه علوم قرآنی در ایران انجام می‌شود که دانشجویان خارجی از این فعالیت‌ها بی‌خبر هستند، بنابراین لازم است وزیر علوم برای رفع این مشکل تمهیداتی بیاندیشد.


وی در پایان تاکید کرد: اگر ارتباط بین‌المللی گسترش یابد می‌توان در ترغیب مباحث دینی در کشورهای دیگر گام‌های موثری برداشت.

کلمات کلیدی: رشته‌های دانشگاهی، سرو سامان دادن به رشته‌های دانشگاهی، وزارت علوم، تعداد دانشجو در هر رشته، فارغ‌التحصیل بیکار

آمار بازدید: 260 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image