ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی تمهیدات ویژه بازگشایی مدارس و ورود 22 قطار و 140 اتوبوس دوکابین تا مهر (23 مرداد 92)

تمهیدات ویژه بازگشایی مدارس و ورود 22 قطار و 140 اتوبوس دوکابین تا مهر (23 مرداد 92)

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به تمهیدات ویژه برای بازگشایی مدارس گفت: بر این اساس 20 رام قطار یک طبقه و دو رام قطار دو طبقه و 140 دستگاه اتوبوس دو کابین تا پیش از مهرماه امسال وارد ناوگان می‌شود.


به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر 92 با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز و 820 هزار دانشجوی تهرانی با آغاز مهر ماه سفرهای درون شهری خود را آغاز می‌کنند، افزود: بر این اساس برآورد می‌شود روزانه حدود چهار میلیون سفر به سفرهای فعلی پایتخت افزوده شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از 12 کیلومتر از خط 3 متروی تهران حدفاصل بزرگراه آزادگان تا چهار راه ولیعصر(عج) تا پیش از مهرماه گفت: در عین حال 20 رام قطار یک طبقه و دو رام قطار دو طبقه نیز به ناوگان مترو افزوده شده و در نخستین روز مهرماه استفاده از مترو با ارائه کارت شناسایی دانش‌آموزی یا دانشجویی رایگان خواهد بود.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در مهرماه در نظر گرفته شده است، از آمادگی صددرصدی این ناوگان برای جابجایی دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و گفت:‌ در تلاشیم تا پایان شهریور ماه خط 9 سامانه اتوبوس‌های تندرو شامل 33 کیلومتر با 36 ایستگاه از بزرگراه ارتش تا خیابان هلال احمر راه اندازی شود که بخش اعظمی از مسیر این سامانه از بزرگراه امام علی(ع) خواهد بود.

وی تاکید کرد: 140 دستگاه اتوبوس دو کابین جدید نیز در سامانه خط 9 اتوبوس‌های تندرو تا پایان شهریور ماه افزوده می‌شود.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به تمهیدات ویژه تاکسیرانی گفت: شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی نسبت به ارائه خدمات سرویس مدارس در مناطق مختلف مشخص شده و ضمن نظارت بر میزان کرایه‌ها با متخلفان برخورد می‌شود.

وی از شناسایی مدارس پرخطر در مناطق 22 گانه پایتخت خبر داد و گفت: در عین حال تا پیش از مهرماه زیرگذر عابر پیاده ضلع شمالی میدان آزادی (بزرگراه جناح) نیز افتتاح خواهد شد.

معاون ترافیک شهردار تهران به آمار دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت اشاره کرد و گفت: هم اکنون 940 دوربین نظارتی و 130 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در معابر پایتخت به کارگیری می‌شود که آمارها نشان می‌دهد ترافیک معابر تهران در روز بازگشایی مدارس در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 24 درصد و نسبت به شهریور ماه آن سال 21 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی نقص فنی خودروهای شخصی بیشترین وقایع ثبت شده در مهرماه سال گذشته بوده از سوی دیگر ورود خودروهای مجاز به محدوده طرح ترافیک 19 درصد و خودروهای غیرمجاز نیز شش درصد در مهرماه پارسال افزایش داشته است.

معاون ترافیک شهردار تهران از تشکیل ستاد مهر قلم در آستانه بازگشایی مدارس با حضور نمایندگانی از شهرداری تهران، شورای شهر تهران، فرمانداری، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، بسیج تهران، آموزش و پرورش شهر و شهرستان‌های تهران و نماینده انجمن اولیا و مربیان و شرکت‌های کنترل ترافیک واحد اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو، آتش نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس و هلال احمر و آب و برق خبر داد و گفت: این ستاد مرکزی علاوه بر تشکیل در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به صورت منطقه‌ای نیز در مناطق 22 گانه راه اندازی خواهد شد.

وی به دستور العمل اجرایی ستاد مرکزی بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در سال 92 اشاره کرد و گفت: بر این اساس کنترل دقیق پارک حاشیه‌ای و اعمال قانون در خصوص تخلف در اطراف مدارسی که در مجاورت معابر و تقاطع‌های اصلی واقع شده است، پیش بینی اکیپ‌های ویژه پلیس به منظور رفع سد معبر ناشی از تصادفات، پارک‌های دوبله و ... و برخورد با سواری‌ها و مینی بوس‌های غیرمجاز سرویس‌های مدرسه به ویژه آنهایی که فاقد آرم تردد می‌باشند، از وظایف اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است. از سوی دیگر سازمان تاکسیرانی نیز ضمن کنترل کرایه‌های مصوب و جلوگیری از افزایش آنها نسبت به ارائه خدمات سرویس مدرسه به مدارس دخترانه از طریق تاکسی‌های بانوان اقدام خواهد کرد.

معاون ترافیک شهردار تهران از نصب جان پناه‌های ایمنی در معابر با اولویت معابر منتهی و مقابل مدارس خبر داد و گفت:‌در عین حال برابر ابلاغیه صورت گرفته صدور هرگونه مجوز حفاری در مناطق مختلف شهرداری تهران از 10 شهریور ماه تا 15 مهرماه ممنوع بوده و کلیه عملیات‌های حفاری آغاز شده نیز باید حداکثر تا 20 شهریور ماه به اتمام رسیده و عملیات روسازی آسفالت معابر و پیاده روها نیز تا 24 شهریور ماه تمام شود.

کلمات کلیدی: بازگشایی مدارس، اخبار بازگشایی مدارس، زمان بازگشایی مدارس، تمهیدات ویژه برای بازگشایی مدارس

آمار بازدید: 308 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image