ارتباط مستقیم با 30620 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور برگزاری آخرین کنکور به شیوه فعلی در سال ۹۳ و افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو از ۹۴ (16 مرداد 92)

برگزاری آخرین کنکور به شیوه فعلی در سال ۹۳ و افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو از ۹۴ (16 مرداد 92)

نمایندگان مجلس مصوب کردند که آخرین کنکور به شیوه فعلی سال ۹۳ برگزار می‌شود و از سال ۹۴ به تدریج تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی افزایش می‌یابد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه پارلمان) و در ادامه بررسی طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، مواد 8،9،10 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف شد هزینه‌های ناشی از اجرای این قانون را از اولین سال اجرای آن در بودجه سنواتی وزارتخانه‌های زیربط منظور کنند.

به موجب مصوبه مجلس، آیین نامه اجرایی این قانون توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تهیه می‌شود و حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم الجراشدن این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

وکلای ملت در ماده 10 طرح مذکور مصوب کردند این قانون از سال تحصیلی 1393-1394 در صورت اجرایی شدن تبصره 5 ماده 4 این قانون لازم الاجراست.

در تبصره 5 ماده 4 این قانون پیش از این مصوب شده است: در سال اول اجرای این قانون تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبانی که دارای سابقه تحصیلی می‌باشند، حداقل 25 درصد می‌باشد .

وکلای ملت با 157 رای موافق، 20 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 225 نماینده حاضر در جلسه، ماده 10 این طرح را مصوب کردند.

به گزارش فارس، طبق مصوبه مجلس در ماده 10،آخرین کنکور به شیوه فعلی سال 1393 برگزار می‌شود و از سال 1394 با اجرایی شدن این قانون، به تدریج وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری موظف به حذف کنکور و افزایش تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها خواهد شد.

همچنین طبق این مصوبه، داوطلبانی که سال 1394 کنکور خواهند داد، سوابق تحصیلی سالهای دوم و سوم دبیرستان آنان در پذیرششان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موثر خواهد بود و سوابق تحصیلی سال اول دبیرستان این داوطلبان تاثیری در پذیرششان در دانشگاه‌ها نخواهد داشت چرا که این داوطلبان در سال تحصیلی 92-93 قرار است دوم دبیرستان و در سال تحصیلی 93-94 قرار است پایه سوم دبیرستان را بگذرانند و سال اول دبیرستان را بر اساس نظام فعلی سپری کردند، یعنی امتحانات پایان سال آنها به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار نشده است.

کلمات کلیدی: کنکور، اخبار جدید حذف کنکور، حذف کنکور 93، حذف کنکور 94،اخبار کنکور 93، اخبار کنکور 94، تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، پذیرش دانشجو

آمار بازدید: 1925 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ناشناس آدينه ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱

توروخدا تاثیر منفی رو لحاظ نکنید تکلیف ما بدبختایی که معدلمون کمه ولی برا کنکور میخوایم بخونیم چیه؟ توروخدا مارو بدبخت نکنید

محمد يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۲

سلام خدمت همه ی دوستان من دانش اموزسومی از یک منطقه محروم هستن منطقه ای که حتی معلمین خوبی نداره همه ی دوران تحصیلی ام را با هزاران زحمت سعی کردم معدلم بالا بشه اما تو امتحانات نهایی امسال مادرم که تنها کسه رندگیمه حالش بسیار بد شد وازنظر روحی بسیار اسیب دیدم ومعدلم خیلی پایین شد ولی اینجوری که میگن سال 94قرارا تا ثیر معدل بالا باشه ولی کاش مسولین راهی برای جبران این مشکل پیش بینی میکردن ازهمون اول ابتدایی تنها امیده مادرن به این بود که من پزشک شم وخیلی هم تلاش کردم تا مادرمو به ارزوش برسونم ولی نمیدونم الان با این قانون جدیدی که معلوم نیست از کجا اومده ایندمو خراب کرد ای خدا نمیدونم دیگه چه جوری زندگی کنم خدایا خودت کمکم کن

زینب يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

بنظر من حذف کنکورچیزی جزنادیده گرفتن عدالت نیست آخه بااینکارراهی برای جبران گذشته ی افرادی مثل من نمیمونه من نمیدونم مسعولین برچه اساسی حذف کنکوروعادلانه درست میدونن!!!!!!!!!!!!!!!!!

سعید سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

به دوستان مجلسی عزیز باید گفت که معایب حذف کنکور: 1-سالهای گذشته امتحانات نهایی در مقاطع دوم دبیرستان برگزار نشده پس نمیشه به امتحانات برگزاری مدارس اطمینان کرد. 2-امتحانات نهایی کیفیت امنیتی پایین تری نسبت به کنکور دارند. 3-پذیرش بر اساس سواببق تحصیلی باعث شده که عده زیادی با معدل های بالا داشته باشیم و عده زیادی با معدل های پایین!تجربه نشان داده افراد زیادی با معدل بالا در کنکور سراسری به رتبه نسبتا بدی رسیده و افرادی با معدل پایین به رتبه های دو رقمی دست پیداکرده اند,پس تکلیف این دو گروه چیست؟جان کلام که راه جبران گرفته میشود و عده ای ناعادلانه تر وارد دانشگاه میشوند. 4-سطح علمی سوالات کنکور سراسری نسبت به امتحانات نهایی ادوار قبلی بسیار بالاتر و در نتیجه پذیرش دانشجو عادلانه تر میشود. البته کنکور هم مشکلات زیادی دارد ولی در شرایط فعلی بهترین ابزار برای شناسایی دانش اموزهای ساعی همین کنکور است

ارمان چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

من نمیدونم من که معدلم پایینه میخوام پشت کنکور بمونم چیکار کنم بابا ول کنید ای کنکورو بذارید همین جوری بمونه

اعظم پنج شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴

باباجون کنکورحذف نشده که سابقه تحصیلی توش لحاظ میشه

افسانه دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹

توروخدایعنی چی من از بچگی میخواستم کنکوربه روش الان بدم چرابه بادمیدین آرزوهای منواگه میشه مسولین تجدیدنظرکنین ممنون میشم

ندا دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷

واقعا بی عدالتیه حذف کنکور.با آقا حسین مواغقم.من فارغ التحصیلم بنا ب شرایط خونوادگی نتونستم کنکورو طوری ک میخواستم بخونم.حالا میخوام بخونم یعنی سال ۹۴ میخوام کنکور بدم.بنظرتون نباید بخوام آیندمو تضمین کنم؟ کنکور حذف بشه زندگی ما جوونا و آیندمون چی میشه؟ چرا نباید فرصتجبران رو ب ما ندین؟

حسین سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴

آخر بی عدالتی میشه اگه بر حسب صوابق تحصیلی باشه،چون من خیلیا رو میشناسم که سر امتحان نهایی بیشتر از امتحان های داخلی تقلب کردن.به نظر من بهترین راه همین کنکور بود.میتونن کنکورو اصلاح کنن نه اینکه.......یکی دیگه از فواید کنکور این بود که شاید افرادی که محصل هستن اونجوری که باید درس نمیخوندن و به آینده آنچنان فکر میکردن.و بعدا اگه پشیمون میشدن میتونستن جبران کنن.که با حذف کنکور جبرانی دیگه در کار نیس...امید وارم که بی عدالتی و بی سوادی تو مملکت عزیزم ایران رخ نده.با آرزوی موفقیت برای همه ی دوستای خوب و دانش آموزای ایرانی

محمد شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۱

غیرممکنه کنکور برداشته شه خخخخخخخخخ

سمیرا پنج شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶

من الان سوم دبیرستانو میخونم وقراره سال94 کنکور بدم ولی بنابه نوشته ی بالا دوم نهایی نبود