ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تسهیل در روند اخذ مجوز رشته جدید از وزارت علوم (16 مرداد 92)

تسهیل در روند اخذ مجوز رشته جدید از وزارت علوم (16 مرداد 92)

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به مشکلات موجود برای اخذ مجوز رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها، گفت: وزیر علوم آینده باید برای تسهیل در روند اخذ مجوز رشته‌های جدید تمهیداتی بیاندیشد.




رامشت در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه اخذ مجوز یک رشته از وزارت علوم نزدیک به دو سال طول می‌کشد، اظهارکرد: دانشگاه برای اخذ مجوز از وزارت علوم هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود و باید تمام امکانات آن رشته که شامل میز و صندلی، استخدام حداقل دو استاد است اقدام کند که این مسئله هزینه زیادی به دوش نظام مالی کشور می‌گذارد.



وی با اشاره به وجود 48 پروژه کلان ملی در دانشگاه اصفهان، تصریح کرد: متاسفانه مجوز اجرای هیچ کدام از این پروژه‌ها به دانشگاه اصفهان داده نشده است.



رامشت با بیان اینکه متاسفانه مجوز اجرای پروژه‌های کلان ملی به دانشگاه‌هایی که توانایی لازم ندارند، داده می‌شود، خاطرنشان کرد: درخواست ما از وزیرعلوم جدید این است که با ایجاد شورایی متشکل از اساتید دانشگاه‌های مطرح، برای دادن مجوز پروژه‌های کلان به دانشگاه‌ها بررسی‌های لازم انجام شود.



وی با اشاره به ناعادلانه بودن این وضعیت، تصریح کرد: امیدواریم وزیر علوم جدید با صرف ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها به فکر عادلانه کردن برخی از مسائل در نظام آموزش عالی کشور باشد.



رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به بالا بودن هزینه‌های دانشگاه به ویژه در امر تامین هزینه غذای دانشجویان، تاکید کرد: وزیر علوم باید در زمینه رفع مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها تمهیداتی بیاندیشد.



وی با بیان اینکه ارتقای علمی دانشگاه وابسته به امکانات علمی و پژوهشی است که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: وزیر علوم با رفع مشکلات مالی دانشگاه‌ها می‌تواند گامی موثر در ارتقای سطح علمی کشور بردارد.

کلمات کلیدی: اخذ مجوز رشته جدید، تسهیل روند اخذ مجوز رشته جدید، شرایط اخذ مجوز رشته جدید، اخبار جدید رشته های جدید

آمار بازدید: 237 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image