ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی پذیرش دانشجویان پزشکی نیازمند سازوکارهای جدید است (16 مرداد 92)

پذیرش دانشجویان پزشکی نیازمند سازوکارهای جدید است (16 مرداد 92)

رییس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص شیوه پذیرش دانشجویان رشته پزشکی و چالش‌های آن، گفت: شیوه پذیرش دانشجویان رشته پزشکی همانند سایر دانشجویان است در حالی که باید برای پذیرش دانشجویان پزشکی سازوکارهای جدیدی در نظر گرفت.




دکتر حسین درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه باید ساز و کارهایی در نظر گرفت تا دانشجویان پزشکی از لحاظ دلسوزی، عشق و علاقه جهت خدمت رسانی به مردم تست شوند، گفت: برگزاری آزمون‌های شخصیت، استعداد، هوش و خلاقیت از جمله سازوکارهایی هستند که می‌توان در کنار آزمون‌های علمی به منظور پی بردن به فاکتورهای اخلاقی و معنوی دانشجویان پزشکی در نظر گرفت.



این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، به سازوکارهای جدید در زمینه پذیرش دانشجویان پزشکی اشاره کرد و افزود: باید برای متقاضیان کنکور پزشکی علاوه بر رتبه و نمره علمی، آزمون‌ها و تست‌هایی دیگری برای بررسی آنها در نظر گرفته شود.



وی با بیان اینکه رشته پزشکی دارای دو حیطه فنی و اخلاقی، معنوی است، گفت: افراد منتخب در رشته پزشکی از طریق آزمون سراسری تنها در حیطه فنی مورد سنجش قرارمی‌گیرند، بدون اینکه فاکتورهای اخلاقی، معنوی افراد همچون حس دلسوزی، علاقه و برخورد مناسب با بیمار در نظر گرفته شود.



درگاهی علاقه دانشجویان پزشکی را در عشق و خدمت آنان به مردم عنوان کرد و اظهارداشت: پزشک باید همانند بزرگانی چون ابوعلی سینا عمل کند، اما متاسفانه برخی از دانشجویان هدفشان از ورود به این رشته فقط کسب درآمد است در حالیکه باید درصدد خدمت‌رسانی به مردم باشند.



این استاد رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در ادامه، تصریح کرد: انتخاب دانشجویان رشته پزشکی صرفا با آزمون‌های علمی اثربخش نخواهد بود، چرا که در این صورت شاهد دانشجویانی با نگرش و استدلال مادی گرایانه خواهیم بود که کمتر به فکر مردم و بیمار هستند.



درگاهی در پایان، اظهارداشت: در صورتی که انگیزه دانشجویان پزشکی برای ورود به این رشته علاقه و خدمت آنان به مردم باشد با کمبود و حداقل‌های پیشرو کنار خواهند آمد، اما اگر کسب درآمد از اهداف این دانشجویان باشد چه بسا این امر موجب کاهش انگیزه آنان می‌شود.

کلمات کلیدی: پذیرش دانشجویان پزشکی، شرایط پذیرش دانشجویان پزشکی، ساز و کار پذیرش دانشجویان پزشکی، پذیرش دانشجو، پزشکی

آمار بازدید: 415 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image