ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار راه‌اندازی شبکه آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی جهاد دانشگاهی (16 مرداد 92)

راه‌اندازی شبکه آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی جهاد دانشگاهی (16 مرداد 92)

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی از راه‌اندازی شبکه آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی جهاد دانشگاهی همزمان با سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی خبر داد.




دکتر ایمانی خوشخو در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی در حیطه آموزش، تاسیس شبکه آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی در کشور بود، اظهارکرد: این شبکه نهایی شده و مقارن با سالگرد جهاد و یا نهایتا شروع سال تحصیلی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.



وی با بیان اینکه در این زمینه قطب‌های تخصصی آموزشی شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: با محوریت این قطب‌ها، آموزش‌های تخصصی در کشور به شکل ساختاری و هدفمند عرضه خواهد شد.



به گفته ایمانی از آنجایی که همه واحدها از امکانات کافی مثل نیروی انسانی برخوردار نیستند و یا توانمندی تخصصی آنها کم است، برای توسعه آموزش را در سطح کشور با مشکل روبرو می‌شود، اما با ایجاد این شبکه علی‌رغم اینکه چند واحد به شکل تخصصی کار می‌کنند، مابقی استان‌ها هم درصورت داشتن داوطلب برای تحصیل، می‌توانند با اتصال به این شبکه، از امکانات تخصصی این قطب‌ها استفاده کنند.



وی افزود: بخشی از این آموزش به صورت الکترونیک و بخشی به صورت اعزام مستقیم استاد به واحد آموزشی در قالب فعالیت‌های کوتاه مدت انجام می‌شود، به این ترتیب امکان تربیت استاد و مدرس نیز برای واحدهای کوچک‌تر فراهم می‌شود.



ایمانی خوشخو در ادامه درباره اولویت‌های جهاد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید، اظهارکرد: از برنامه‌های جهاد دانشگاهی، حرکت به سوی ارتقای کیفی آموزشی و انطباق هر چه بیشتر آموزش‌ها با نیازهای جامعه و به ویژه کوتاه کردن فاصله بین فراغت از تحصیل دانشجویان با ورود به کار از طریق توانمندی آنهاست.



معاون آموزشی جهاد دانشگاهی همچنین توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی را از دیگر برنامه‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پنج رشته دکتری را به طور فعال داریم، البته در سال 93-92 در نظر داریم آن را به 15 رشته ارتقا بدهیم، همچنین در حوزه علمی کاربردی به فکر توسعه تحصیلات تکمیلی هستیم.



وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد مراکز جدید دیگر گسترش کمی نخواهیم داشت، تصریح کرد: در تلاشیم که واحدهای موجود را ارتقای کیفی بدهیم.



وی با بیان اینکه در توسعه تحصیلات تکمیلی، اولویت با دوره‌های پژوهش‌محور است، گفت: با توجه به اینکه توان پژوهشی جهاد دانشگاهی بالاست، بیشتر موارد گسترش در سطح دوره‌های پژوهش محور خواهد بود، اما اگر توانمندی جهاد این اجازه را بدهد، سیاستمان توسعه دوره‌های آموزشی نیز خواهد بود.



ایمانی خوشخو با بیان اینکه در حال حاضر حدود 20 هزار دانشجو در حیطه آموزش عالی داریم، اظهارکرد: همچنین در دانشگاه‌های علمی کاربردی وابسته به جهاد دانشگاهی، حدود 60 هزار دانشجو در حدود 50 مرکز فعالیت می‌کنند.



وی با اشاره به دانشگاه‌های جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علم و فرهنگ با سه شعبه و همچنین واحدهای خوزستان، یزد، کرمانشاه و صنعتی اصفهان نیز به عنوان مراکز آموزش عالی فعال هستند.



معاون آموزشی جهاد دانشگاهی همچنین درباره دانشگاه جهان اسلام و دانشگاه نسل سوم نیز که قرار بود توسط جهاد دانشگاهی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: طرح‌ها و برنامه‌ها به وزارت علوم ارائه شد، اما این کار در وزارت علوم کمی با کندی پیش رفت که امیدواریم در دولت جدید بحث آموزش تخصصی خاورمیانه و همچنین دانشگاه نسل سوم یا کارآفرین عملی شود.

کلمات کلیدی: شبکه آموزش‌های تخصصی، شبکه، آموزش‌های تخصصی، آموزشهای فوق تخصصی جهاد دانشگاهی، آموزشهای فوق تخصصی، جهاد دانشگاهی

آمار بازدید: 202 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image