ارتباط مستقیم با 30856 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش درخشش تیم‌های ایرانی در مسابقات بین‌‌المللی کن‌ست اسپانیا (مرداد 91)

درخشش تیم‌های ایرانی در مسابقات بین‌‌المللی کن‌ست اسپانیا (مرداد 91)

دو تیم کن‌ست پژوهشگاه هوا فضا که در دو بخش مختلف مسابقات بین المللی کن ست اسپانیا شرکت کرده بودند موفق به کسب رتبه اول و دوم شدند.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سومین دوره مسابقات بین‌المللی کن‌ست اسپانیا که در مردادماه 1391 با حمایت سازمان فضایی اروپا و دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد، این بار صحنه درخشش تیم‌های پژوهشگاه هوا فضا بود و دو تیم پژوهشگاه هوا فضا موفق شدند در دو بخش از این مسابقات مقام‌های اول و دوم را کسب کنند.

کن ست چیست؟

واژه‌ی کَن سَت از واژه‌های کن (can) به معنای قوطی و ست (sat) که مخفف واژه‌ی (satellite) به معنای ماهواره است، ساخته شده است. کن ست را می‌توان با وسایلی همچون راکت و بالن از ارتفاعات مختلف رها کرد تا ماموریت مورد نظرش را انجام دهد. افزون بر آن، سامانه‌های فرود متفاوتی می‌تواند برای کن‌ست استفاده شود که شاخص‌ترین آن‌ها چتر (Parachute) است. کن‌ست‌ها در دو کلاس استاندارد (که ابعاد آن در حد قوطی نوشابه است) و آزاد (که حجم آن به یک لیتر محدود می‌شود) طراحی و ساخته می‌شوند.

کن‌ست یک سامانه‌ بسیار ساده‌ مکاترونیکی است که به عنوان زیرمجموعه‌ای از دانش رباتیک فضایی مطرح می‌شود. نام این سامانه بر پایه‌ استاندارد ساخت آن هم‌ارز ماهواره‌ای که در ابعاد قوطی نوشابه است، برگزیده شده است. یک کن ست باید شامل همه‌ بخش‌های اساسی یک ماهواره از جمله زیرسیستم‌های توان، مدیریت داده و فرمان و مخابرات باشد تا بتواند بصورت مستقل عمل کند.

تیم ستارگان هوا فضا Aerostars که از حضور دانشجویان و پژوهشگران پژوهشگاه هوا فضا بهره می‌برد موفق شد با در بخش "ماموریت بازگشت به محل معین" رتبه اول را در این مسابقات کسب کند. در این بخش 9 تیم از کشورهای مختلف جهان شرکت کردند که پس از تیم پژوهشگاه هوا فضا، تیم حرفه‌‌ای L3M از کشور میزبان رتبه دوم را کسر کرد.

دیگر تیم پژوهشگاه هوا فضا در بخش "ماموریت‌های نوآورانه" موفق به کسب رتبه دوم شد. ماموریت کن‌ست پژوهشگاه هوا فضا که نزدیک به ربات‌های فضایی انتخاب شده بود، بسیار مورد توجه داوران قرار گرفته بود. در این بخش تیمی از دانشگاه میزبان رتبه اول را کسب کرد.

مسابقات کن‌ست اسپانیا یکی از مسابقات معتبر کن‌ست در جهان و معتبرترین این مسابقات در اروپا است که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود، در این مسابقات کن‌ست‌هایی که در کلاس استاندارد آماده شده‌اند با راکت تا ارتفاعی در حدود 2 کیلومتر اوج دهی شده به کمک چتر به سمت زمین باز می‌گردند و در این مسیر ماموریت خود را به انجام می‌رسانند.


تیم پژوهشگاه هوا فضا در دوره‌ی قبلی این مسابقات نیز که سال 1389 برگزار شده بود، موفق به کسب رتبه دوم مسابقات در بخش تله متری شد.

براساس این گزارش، اعضای این تیم‌ها از دانشجویان و کارشناس گروه کن‌ست پژوهشگاه و از اعضای کمیته فنی برگزاری دومین دوره‌ مسابقات‌کن ست ایران هستند این دوره از مسابقات کن‌ست ایران در حال حاضر فاز دوم خود را پشت سر گذاشته و مرحله‌ عملیاتی آن به زودی برگزار خواهد شد.

کلمات کلیدی: مسابقات بین‌‌المللی کن‌ست اسپانیا، تیم کن‌ست پژوهشگاه هوا فضا، رتبه تیم کن‌ست پژوهشگاه هوا فضا در جهان، توضیحاتی درباره کن ست، کن ست چیست؟، ایران مدرس

آمار بازدید: 1027 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image