ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ۹ دانشمند ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع دانشمندان برتر جهان (18 اردیبهشت 92)

۹ دانشمند ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع دانشمندان برتر جهان (18 اردیبهشت 92)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از قرار گرفتن ۹ دانشمند ایرانی این دانشگاه در جمع دانشمندان یک درصدی برتر جهان خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، منصوری رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش دانش آموختگان فناوری نانو در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پس از انقلاب در تمام زمینه‌های علمی رشد کرده‌ایم، به طوری که در یک سال از رتبه 12 جهان به رتبه هشتم رسیدیم.

وی افزود: تا 12 سال قبل سهمیه کشور ما در تولید علم جهان بیست و نه صدم درصد بوده است که با این آمار، نسبت به جمعیتمان جایگاهی در دنیا نداشتیم ولی در حال حاضر به حدود 2 درصد تولید علم جهان دست یافتیم.

منصوری گفت: در صنایع دفاعی نیز به خود کفائی رسیده‌ایم که اگر این گونه نبود دشمنان طمع می‌کردند تا مانند عراق، افغانستان و سوریه برای ما نیز مشکلاتی به وجود بیاورند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در این روند صعودی تولید علم، دانشگاه علوم پزشکی تهران نقش برجسته‌ای داشته است به طوری که در سال 90، 8.8 درصد مقالات کشور در تمام حوزه‌ها و 26.6 درصد مقالات پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید شده است.

وی گفت: امروز یکی از اساتید دانشگاه به نام نیما رضایی به عنوان دانشمند یک درصد برجسته دنیا معرفی شد و پیش از این نیز 8 استاد از این دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا بودند.

وی افزود: در سال 91 نیز 5100 مقاله در این دانشگاه منتشر شد.

کلمات کلیدی: دانشمند ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشمند ایرانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشمندان برتر جهان، دانشمندان برتر ایران

آمار بازدید: 351 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image