ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار راه‌اندازی یک هزار شرکت دانش بنیان در استان خوزستان (12 مرداد 92)

راه‌اندازی یک هزار شرکت دانش بنیان در استان خوزستان (12 مرداد 92)

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان از راه اندازی یک هزار شرکت دانش بنیان در این استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بابک مختاری امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، در سالن جلسات پارک علم و فناوری خوزستان اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌هایی که داریم برای افق سند چشم انداز 20 ساله، یک هزار شرکت دانش بنیان در استان خوزستان راه اندازی خواهد شد.

*جذب 4 نفر فارغ التحصیل دانشگاهی

وی اظهار امیدواری کرد که اگر در هر یک از این شرکت‌ها، حداقل چهار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی جذب کار شوند 4 هزار نفر از جوانان مشغول می‌شوند.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه به بیان برخی مشکلات پارک علم و فناوری خوزستان پرداخت و گفت: پارک‌های علم و فناوری در استان فارس 20 هزار متر مربع، در استان خراسان 24 هزار متر مربع و در استان اصفهان 26 هزار متر مربع زمین در اختیار دارند در صورتی مساحت کل پارک علم و فناوری خوزستان 5 هزار متر مربع آن هم اداره‌ای و رهن 5 ساله است.

*زیرساخت‌های نامطلوب پارک علم و فناوری خوزستان

وی تصریح کرد: البته در بخش عملکردی ما کمبودی نداریم زیرا در جشنواره علم تا عمل کشور در سال گذشته از استان فارس 2 طرح و از استان خراسان 3 طرح مقام کسب کردند و از استان خوزستان نیز 2 طرح حائز رتبه کشوری شدند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با تاکید بر این نکته که امکانات زیرساخت‌های ما نامطلوب است افزود: باید تلاش شود تا مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه به همکاری نمایندگان استان خوزستان برای رفع مشکلات پارک علم و فناوری اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات زیادی که در استان ما وجود دارد وقت زیادی از نمایندگان صرف کارهای جزیی می‌شود که باید سعی کنیم سطح توقعات را در جامعه بالا ببریم.

*راه اندازی 20 هزار شرکت دانش بنیان در کشور

مختاری با اشاره به تولید 80 درصد نفت کشور در استان خوزستان خاطرنشان کرد: از مسئولان نفتی استان انتظار داریم که حق مردم خوزستان از نفت را بگیرند.

وی از اختصاص اعتباری 124 هزار میلیاردی وزارت نفت برای مباحث علمی در استان بوشهر خبر داد و گفت: آن‌ها حق دارند که خیلی بیشتر از این‌ها به آن‌ها رسیدگی شود و با توجه به اینکه 80 درصد تولید نفت کشور در استان خوزستان است چرا باید ما برای ساختمان پارک علم و فناوری، یک میلیارد و 500 میلیون تومان، آن هم از مصوبات سفر استانی هیئت دولت جذب کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در ادامه به برنامه 5 ساله سوم اشاره کرد و گفت: باید تا پایان این برنامه 20 هزار شرکت دانش بنیان در کشور راه اندازی شود.

*اختصاص 56 درصد بودجه پارک‌های علم و فناوری به تهران

به گفته وی، بر اساس سند چشم انداز 20 ساله و افق 1404 نیز باید تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور جمهوری اسلامی ایران به 50 هزار شرکت برسد.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز پیش بینی کرد بر اساس سند چشم انداز 20 ساله حداقل یک هزار شرکت دانش بنیان در استان خوزستان راه اندازی می‌شود.

وی در ادامه به بودجه پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: کل بودجه این پارک‌ها 2 درصد بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری اطلاعات است که حدود 56 درصد آن به تهران اختصاص می‌یابد و 44 درصد باقی مانده بین استان‌های دیگر تقسیم می‌شود.

کلمات کلیدی: شرکت دانش بنیان در استان خوزستان، شرکت دانش بنیان، استان خوزستان، راه اندازی شرکت دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری، زیرساخت‌های نامطلوب پارک علم و فناوری خوزستان، جذب فارغ التحصیل دانشگاهی، راه اندازی شرکت

آمار بازدید: 338 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image