ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تعیین چگونگی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها (7 مرداد 92)

تعیین چگونگی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها (7 مرداد 92)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۴ طرح سنجش و پذیرش دانشجو، چگونگی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها را تعیین کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، وکلای ملت در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، ماده 4 طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را تصویب کردند.

براساس این ماده، پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها براساس ظرفیت رشته، محل و تقاضای داوطلبان براساس سابقه تحصیلی و یا سابقه تحصیلی و آزمون (عمومی یا عمومی- اختصاصی) صورت می‌گیرد.

و سپس در تبصره یک این ماده آمده است، وزارت آموزش و پرورش مسئولیت ارائه سابقه تحصیلی برای دانش اموزان و متقاضیان ورود به دانشگاه را بر عهده دارد.

همچنین از تبصره 2 ماده 4 به صراحت آمده است که سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت سنجش داوطلبان را بر عهده دارد.

در تبصره 3 همین ماده ذکر شده است که تعیین روش پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها براساس ظرفیت رشته محل‌ها و تقاضای داوطلبان به صورت سالانه تعیین و از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور قبل از ثبت نام اعلام می‌شود.

همچنین در تبصره 4 ماده مذکور آمده است، در پذیرش دانشجو تاثیر سابقه تحصیلی سالانه به صورت تدریجی و صعودی است و پس از 5 سال حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود.

در تبصره 5 این ماده آمده است در سال اول اجرای این قانون تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبانی که دارای سابقه تحصیلی هستند حداقل 25 درصد است.

به گزارش فارس، ماده 4 طرح سنجش و پذیرش دانشجو با 132 رای موافق، 17 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 196 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب بهارستان نشینان رسید.

کلمات کلیدی: چگونگی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، چگونگی پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو، شرایط پذیرش دانشجو، اخبار جدید پذیرش دانشجو، طرح سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها براساس ظرفیت رشته، تاثیر سابقه تحصیلی در کنکور

آمار بازدید: 534 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image