ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاه فرهنگیان و پذیرش دانشجویان خارجی

اخبار جدید دانشگاه فرهنگیان و پذیرش دانشجویان خارجی

تعدیل فرآیند جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان


رییس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد گفت: آزمون جامع که به احتمال زیاد برای دانشجو‌معلمان دانشگاه‌های فرهنگیان کشور پس از پایان دوره چهارساله برگزار می‌شود، به هیچ عنوان امنیت شغلی آنان را به خطر نمی‌اندازد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر سیدحسین مجتبوی با حضور در دفتر این خبرگزاری در ادامه اظهار کرد: این آزمون جامع که به احتمال زیاد برای دانشجو‌معلمان پس از پایان تحصیلات چهارساله دوره کارشناسی و قبل از ورود به نظام آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، یک ضابطه علمی برای حفظ و استمرار اطلاعات آنان است که قطعا امنیت شغلی دانشجو‌معلمان را به خطر نمی‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این آزمون هرگز یک نگاه حذفی برای برخی از دانشجویان نیست، ادامه داد: برای تمامی دانشجو‌معلمان سرمایه‌گذاری شده است و ابقای آنان در نظام آموزشی بسیار مهم است؛ در صورتیکه دانشجویی به هر نحوی در این آزمون موفق نباشد، قطعا به وی فرصت‌های مجدد داده می‌شود.

رییس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد خاطرنشان کرد: ممکن است سرگرمی مانع رشد دانشجویان شود و برگزاری آزمونی در پایان دوره تحصیلات سبب می‌شود تا راهی برای به کمال رسیدن دانشجویان و ارتقای سطح دانش معلمین آینده باشد؛ همچنین برگزاری این آزمون معیار خوبی برای سنجش میزان آموخته‌های دانشجویان است.

تعدیل در فرآیند جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

مجتبوی با بیان اینکه «دانشگاه فرهنگیان از سه سال گذشته با هدف تربیت کادری علمی، قوی و کارآزموده برای نظام آموزش کشور شکل گرفته است» اظهار کرد: به علت مسائل زیر‌ساختی از جمله ظرفیت‌های خوابگاهی، میزان پذیرش دانشجو هر سال با کاهش مواجه بوده است و در سال آینده نیز که سال آخر از نخستین دوره چهار ساله دانشگاه فرهنگیان است، نیز با توجه به ظرفیت‌های خوابگاهی امکان کاهش در پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ امکانات آموزشی با هیچ مشکلی مواجه نیستیم، ادامه داد: سیاست این دانشگاه، سیاستی مبتنی بر نظام شبانه‌روزی است که تنها با مشکلاتی نظیر کمبود فضای استقرار و خوابگاه مواجه است؛ از این‌رو از تمام مسوولان ملی برای تامین خوابگاه و کلاس برای آینده درخواست کمک می‌کنیم.

رییس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد افزود: در این راستا برای بهره کافی از پتانسیل خیرین جلسه‌ای با مجمع خیرین استان نیز برگزار کرده‌ایم.

مجتبوی تصریح کرد: از سال 95 که شاهد فارغ‌التحصیلی اولین دوره دانشجویان این دانشگاه‌ها خواهیم بود، با توجه به تاکید رییس دانشگاه فرهنگیان کشور و نیز مسوولین مرکزی این دانشگاه، با هدف تامین نیاز‌های آموزش و پرورش در حوزه متخصصین کارشناسی ارشد و دکتری سعی بر گسترش و توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی پردیس شهید بهشتی خواهیم داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه ممکن است امکانات زیرساختی برای راه‌اندازی برخی رشته‌ها در همه شهر‌ها نباشد، مجوز راه اندازی رشته‌ها براساس نیاز‌های مناطق و همان امکانات زیرساختی تحت عنوان قطب به شهر‌های مختلف داده می‌شود و مشهد اکنون به عنوان قطب در رشته‌های علوم‌پایه فعالیت دارد.

جذب هیات‌علمی برای دانشگاه‌های فرهنگیان

رییس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد از جذب هیات علمی برای دانشگاه‌های فرهنگیان کشور خبر داد و تصریح کرد: به زودی 200 نفر تحت عنوان هیات علمی برای دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور جذب خواهند شد که تاکنون سهم استان خراسان رضوی مشخص نشده است.

مجتبوی افزود: در طی این سه سال نیز هر ساله علاقه‌مندان به عضویت در هیات علمی دانشگاه‌های فرهنگیان با مراجعه به سایت جذب، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که در این فرآیند جذب، مدرسین دانشگاه‌های فرهنگیان که پیش از این عضو هیات علمی نبوده و معلمان و غیرمعلمان شاغل در آموزش و پرورش بر اساس صلاحیت‌های لازم و با اولویت اعضای دانشگاه فرهنگیان پذیرش شده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 15 نفر تحت عنوان عضو هیات علمی، 30 نفر به عنوان مدرس پردیس شهید بهتشی و افزون بر 300 استاد حق‌التدریس از سایر دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در 12 رشته در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

توجه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی

رییس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان استان با بیان اینکه همواره در این دانشگاه به مسائل فرهنگی توجه ویژه داریم گفت: بنده و سایر همکاران نیز خروجی همین دانشگاه‌ها هستیم و به انواع مطالبات دانشجو‌معلمان آشنایی داریم، گرچه بودجه اجازه اجرای تمام برنامه‌های فرهنگی مد نظر ما را نمی‌دهد ولی باز هم بطور صحیح مدیریت می‌کنیم تا تنوع خاصی در برنامه‌ها و امور فرهنگی برقرار کنیم.

مجتوی با اشاره به اینکه ما همواره با گروه‌های علمی و نمایندگان دانشجویان در ارتباط هستیم خاطرنشان کرد: همچنین در برنامه‌های کلان نیز با شورای مشورتی دانشگاه متشکل از نخبگان، کانون‌های علمی و فرهنگی، شورا‌های صنفی و شاگرد اول‌ها نشست‌های صمیمانه برگزار می‌کنیم تا از مطالبات آنان آگاه شویم.

وی اظهار کرد: در نظر داریم تا با همکاری شورا‌های صنفی کرسی‌های آزاد اندیشی را مجددا احیا کنیم و همچنین با برگزاری انتخابات سالم، نمایندگان واقعی دانشجویان را برای کانون‌های علمی معرفی کنیم تا از حضور بیشتر دانشجویان بهره‌مند شویم.

رییس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان استان همچنین از اجرای طرح «سال تحصیلی پیوسته» با هدف استمرار فعالیت‌های دانشجویی در تمام سال حتی در تابستان‌ها خبر داد.

بیش از این باید به دانشجو‌معلمان توجه شود

رییس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان استان اضافه کرد: در راستای افزایش مشارکت دانشجویان علاوه بر انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و کتابخانه آستان قدس رضوی، اسامی هفت نفر از دانشجویان این دانشگاه را جهت عضویت در پارلمان واقعی معلمان استان به اداره‌کل آموزش و پرورش معرفی کرده‌ایم.

مجتبوی با تاکید بر اینکه همیشه رفتاری توام با احترام و ادب با دانشجو‌معلمان داریم گفت: بنده معتقد هستم که به دانشجو‌معلمان باید بیش از این توجه شود، این قشر معلمان آینده هستند و اگر معلم اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود چرا که تربیت نسل آینده جامعه بر عهده این قشر است و هرچه دانشجومعلمان دانا‌تر، اندیشمند‌تر و فرهیخته‌تر باشند خروجی آن برای فرزندان خود ما است.

پرداخت کمک هزینه ماهانه 470 هزارتومانی به دانشجو‌معلمان

وفییان،معاون ادارای مالی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد نیز در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص ارائه تسهیلات به دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان اظهار کرد: با اشاره به اینکه مبنای پذیرش دانشجومعلمان به گونه‌ای است که از ابتدا برای استخدام در آموزش و پرورش برگزیده می‌شوند باید مراحل ویژه جذب را بگذارنند که پس از طی این مراحل برای دانشجو‌معلمان احکامی صادر می‌شود که بر اساس این احکام مبلغی تحت عنوان کمک‌هزینه تحصیلی به آن پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: در مجموع ماهانه 470 هزار تومان به دانشجو معلمان برای امور رفاهی، خوابگاهی، تغذیه و کمک هزینه در نظر گرفته می‌شود که از این مبلغ، بخشی نیز جهت بیمه و صندوق ذخیره فرهنگیان کسر می‌شود.

پذیرش دانشجو‌معلمان بر مبنای بومی‌گزینی

وفاییان، با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان بر مبنای «از بوم برای بوم و در بوم» تحت عنوان بومی‌گزینی صورت می‌گیرد افزود:با توجه به اینکه نقل و انتقالات در آموزش و پرورش مشکلات زیادی به همراه داشت وزارت آموزش و پرورش سیاست بومی‌گزینی را در جذب نیرو‌های خود پیاده کرد.

معاون ادارای مالی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد در پایان اضافه کرد: در این مبنای پذیرش، در ابتدا و هنگام گزینش و قبل از آزمون سهمیه‌ها بر حسب نیاز آموزش و پرورش استان و متناسب با رشته‌ها مشخص شده است و از همان ابتدا برای دانشجو محل ماموریت و استخدام وی مشخص شده است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


حمایت دولت از پذیرش دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران

معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس پذیرش متقاضیان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه برای تحصیل در دانشگاه های ایران را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این امر می تواند در ترویج فرهنگ کشورمان موثر باشد و دولت نیز از پذیرش دانشجویان خارجی حمایت می کند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه دانشگاه تربیت مدرس را از دانشگاه های اصلی و پراهمیت کشور برشمرد و بر لزوم توسعه علم و فناوری و ارتقاء روزافزون بنیه علمی این دانشگاه تاکید کرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات دانشگاه تربیت مدرس نظیر نیاز به تجهیزات و برخی امکانات گفت: تاکنون کارهای خوبی توسط مسئولین این دانشگاه صورت گرفته و با حمایت‌های دولت شاهد رفع مشکلات و پویایی هرچه بیشتر این دانشگاه خواهیم بود.

جهانگیری پذیرش متقاضیان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه برای تحصیل در دانشگاه های ایران و از جمله دانشگاه تربیت مدرس را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این امر می تواند در ترویج فرهنگ کشورمان موثر باشد و دولت نیز از پذیرش دانشجویان خارجی حمایت می کند.

در این جلسه که وزرای علوم و راه نیز حضور داشتند، سرپرست دانشگاه تربیت مدرس ضمن معرفی مختصر این دانشگاه، به ارائه گزارشی از تعداد اساتید، دانشجویان و رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پرداخت.

وی همچنین از ارتقاء مستمر رتبه تولید علم و تعداد مقالات منتشر شده در دانشگاه تربیت مدرس بعنوان نقاط قوت این دانشگاه یاد کرد و گفت: البته این دانشگاه در بخش تجاری سازی فناوری ها و گسترش رابطه با صنایع کشور دارای ضعف‌هایی است که درصدد رفع آن هستیم.

در این جلسه نتیجه حسابرسی و اصلاحیه بودجه سال 92 و همچنین بودجه تفصیلی سال 93 دانشگاه تربیت مدرس مورد بررسی قرار گرفت و پس از گفتگو به تصویب رسید.

در این نشست همچنین در خصوص برخی مسائل مربوط به امور معمول دانشگاه نظیر چارت تشکیلاتی چند دانشکده، تامین اعتبار و دریافت مجوز لازم برای تمدید برخی ماموریتها و انتخاب اعضاء جدید کمیسیون دائمی دانشگاه تصمیم گیری شد.

آمار بازدید: 1147 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image