ارتباط مستقیم با 30805 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی جزئیات راه اندازی اولین دانشگاه علوم طب سنتی در کشور (7 مرداد 92)

جزئیات راه اندازی اولین دانشگاه علوم طب سنتی در کشور (7 مرداد 92)

معاون طب سنتی - ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات ایجاد دانشگاه طب سنتی اسلامی - ایرانی از رشته های مورد نظر و دانشکده های آن خبر داد و گفت: برای ایجاد دانشگاه باید از ابتدای تشکیل گروه های آموزشی و تعیین ساختمان آغاز کرد.


دکتر محمود خدادوست در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایجاد یک دانشگاه علوم طب سنتی در تهران موافقت اصولی خود را اعلام کرده است این دانشگاه دولتی بوده و باید برای تشکیل دانشگاه و انتخاب ساختمان و دریافت بودجه آن از صفر شورع کنیم.

وی افزود: این این دانشگاه هیج منافاتی با وجود دانشکده های طب سنتی در دانشگاه های علوم پزشکی ندارد. چرا که هم اکنون دانشکده های طب سنتی در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، شاهد، مشهد، کرمان و یزد، بابل و تبریز مشغول به فعالیت هستند.

خدادوست اظهار داشت: این دانشگاه باید حداقل سه دانشکده داشته باشد که در قدم اول دانشکده های طب سنتی، داروسازی سنتی و مراقبت های بالینی طب سنتی در آن ایجاد می شود.

وی گفت: در ادامه باید هر کدام از دانشکده ها حداقل دارای سه رشته باشند که پس از تعریف ساختار و تشکیلات دانشگاه درباره آن اقدام می شود.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: دکتر شمس اردکانی علاوه بر حکم سرپرستی دانشگاه، مسئولیت راه اندازی آن را نیز برعهده دارد.

وی یادآور شد: سیاستگذاری در حوزه طب سنتی بر عهده معاونت طب سنتی است و این دانشگاه وظیفه آموزشی خواهد داشت. هیات علمی آن از فارغ التحصیلان طب سنتی تامین می شود.

خدادوست از ارایه سه رشته / مقطع مرتبط با طب سنتی به شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: پس از تصویب این رشته / مقطع ها آنها در دفترچه کنکور سراسری درج می شوند.

وی افزود: دکتری حرفه ای فرآورده های دارویی، دکتری حرفه ای طب سنتی و کارشناسی مراقبت های بالینی طب سنتی سه رشته / مقطع هستند که در شورای عالی برنامه ریزی مطرح شده اند. این رشته ها تلفیقی از طب مدرن و طب سنتی هستند و مانند سایر رشته های علوم پزشکی وارد دفترچه کنکور می شود.

به گزارش مهر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر محمدرضا شمس اردكاني را به عنوان سرپرست دانشگاه طب سنتي اسلامي- ايراني منصوب کرد. در حکم دكتر محمدحسن طريقت منفرد آمدده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب جنابعالي، به استناد مصوبه جلسه 735 مورخ 25/4/1392 شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر تأسيس دانشگاه طب سنتي- ايراني، به موجب اين ابلاغ به عنوان سرپرست دانشگاه طب سنتي اسلامي- ايراني منصوب مي شويد تا به ياري خداوند متعال و رعايت جوانب شرعي و قانوني نسبت به راه اندازي دانشگاه و انجام امور محوله اقدام کنید.

دکتر شمس اردکانی پیش از این مسئولیت دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاونت غذا و داروی این دانشگاه را برعهده داشت.

کلمات کلیدی: اولین دانشگاه علوم طب سنتی، راه اندازی اولین دانشگاه علوم طب سنتی، جزئیات اولین دانشگاه علوم طب سنتی، دانشگاه علوم طب سنتی، طب سنتی، جزئیات ایجاد دانشگاه طب سنتی اسلامی ایرانی

آمار بازدید: 457 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image