ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی ایجاد دوره‌های بازآموزی کوتاه مدت طب سنتی برای پزشکان عمومی (3 مرداد 92)

ایجاد دوره‌های بازآموزی کوتاه مدت طب سنتی برای پزشکان عمومی (3 مرداد 92)

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد دوره‌های بازآموزی کوتاه مدت طب سنتی برای پزشکان عمومی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.



به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر طریقت منفرد با اعلام این خبر در برنامه «خانه محبت» شبکه قرآن و معارف سیما، گفت: طب سنتی در کشور 100 سال مهجور بوده است و هنوز برخی از نقاط کشور به این طب مهم دسترسی ندارند که امیدواریم با راه‌اندازی این دوره‌ها و نیز ایجاد دانشکده‌های مستقل طب سنتی مردم بیش از پیش از نعمات طب بومی و مکمل ایرانی برخوردار شوند.


وی افزود: معتبرترین کشورهای دنیا در طب نوین نیز به اهمیت طب بومی و مکمل تاکید ورزیده‌اند، بر این اساس اولین دانشکده‌های طب سنتی در دولت نهم تاسیس شد.


وی در خصوص توصیه‌های افطار و سحر در ماه مبارک رمضان، گفت: معده سه بخش دارد، غذا، آب و هوا، بنابراین نباید با پرخوری وزن اضافی در بدن ایجاد کرد زیرا پیامبر گرامی اسلام فرموده‌اند: معده مرکز همه امراض و درست غذا خوردن دوای همه دردهاست.


وی با اشاره به فواید روزه در تنظیم متابولیسم بدن، اظهارداشت: در وعده افطار روزه را باید با آب ولرم باز کرد و دو ساعت بعد غذا خورد، در وعده سحر نیز کسانی که عادت به خواب دارند، نباید معده خود را از غذای زیاد انباشته کنند، ضمن اینکه در فاصله افطار تا سحر نیز نباید زیاد تنقلات خورد.


وزیر بهداشت از روزه داران خواست از نوشیدن آب ولرم به همراه عسل و افزودنی هایی مانند زنجبیل و دارچین که بسیاری از نیازهای بدن را برطرف می کند، در وعده سحر غافل نشوند.

کلمات کلیدی: دوره‌های بازآموزی کوتاه مدت طب سنتی، دوره‌های بازآموزی کوتاه مدت، طب سنتی، دوره های آموزشی طب سنتی، پزشکان عمومی، دوره های آموزشی پزشکان عمومی، دانشگاه‌های علوم پزشکی

آمار بازدید: 322 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image