ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل می‌شود (7 مرداد 92)

شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل می‌شود (7 مرداد 92)

نمایندگان مجلس به منظور برنامه‌ریزی و نظارت بر نحوه‌ی سنجش علمی و پذیرش دانشجویان در دانشگاهها تصویب کردند که شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل شود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز(دوشنبه) و در جریان بررسی جزییات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور ماده‌ی 2 این طرح را با 130 رای موافق، 9 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 206 رای به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، به منظور برنامه‌ریزی، تصویب مقررات، هماهنگی و نظارت بر نحوه‌ی سنجش علمی و پذیرش دانشجو برای کلیه‌ی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای حرفه‌ای و دکترای پیوسته، "شورای سنجش و پذیرش دانشجو" تشکیل می‌شود.

این شورا متشکل از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس شورا، وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، معاونان آموزشی وزرای علوم، آموزش و پرورش، بهداشت، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان دبیر شورا، یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان ناظر و روسای مرکز سنجش آموزش و پرورش و مرکز آزمون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به عنوان ناظر است.

در تبصره این ماده آمده است که عضویت اعضاء در این شورا، قابل تفویض به غیر نمی‌باشد و شورا با حضور حداقل 5 نفر از اعضای غیر ناظر رسمیت می‌یابد.

به گزارش ایسنا، یکی از اعضای این شورا روسای سه دانشگاه از دانشگاه‌های زیر مجموعه‌ی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاههای غیر دولتی به پیشنهاد وزرای مذکور و انتخاب شورا به عنوان ناظر بود که به دلیل ابهام موجود دراین رابطه طبق ماده 155 آیین نامه و با رای مثبت نمایندگان این موضوع به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد تا بعد از بررسی، مجددا در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

کلمات کلیدی: شورای سنجش و پذیرش دانشجو، تشکیل شورای سنجش و پذیرش دانشجو، جزییات طرح سنجش و پذیرش دانشجو، جزییات طرح سنجش دانشجو، پذیرش دانشجو، نحوه‌ی سنجش علمی و پذیرش دانشجویان، حذف کنکور

آمار بازدید: 241 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image