ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی به تعهد خود درباره رشته‌های میراث فرهنگی عمل نکرد (مرداد 91)

دانشگاه علمی کاربردی به تعهد خود درباره رشته‌های میراث فرهنگی عمل نکرد (مرداد 91)

به گفته یک مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای تفاهم نامه ای که با مراکز علمی کاربردی این سازمان دارد، به برخی تعهدات خود در اختصاص رشته عمل نمی کند.


بهجت بازگیر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رشته های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به علت بی توجهی دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال نابودی است، گفت: واحدهای علمی کاربردی سازمان میراث فرهنگی دارای 50 رشته در زمینه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در راستای ماموریتهای این سازمان است.

وی اضافه کرد: از میان بیش از 100 رشته ای که متقاضی راه اندازی آن بودیم تنها 20 رشته آن هم در مقطع کاردانی اختصاص یافت در حالیکه این مقطع مدتهاست متقاضی ندارد، از سوی دیگر راه اندازی رشته های صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در دستور کار دانشگاه علمی کاربردی قرار نمی گیرد.

وی تاکید کرد که این سازمان در 14 استان کشور دارای 15 مرکز است و این مراکز امکانات مناسبی برای راه اندازی این رشته در اختیار دارند که از سال گذشته مورد بی مهری دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار گرفته اند و از دادن رشته به مراکز سازمان میراث فرهنگی خودداری می شود.

به گفته معاون آموزشی سازمان میراث فرهنگی، در دوره پیشین ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی تفاهم نامه ای میان این سازمان و این دانشگاه منعقد شد که از سال گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی به این تفاهم نامه علیرغم نرسیدن زمان پایان تفاهم نامه، عمل نمی کند.

بازگیر ادامه داد: جا به جایی مسئولان در دانشگاه جامع علمی کاربردی سبب شد عمل به مفاد تفاهم نامه توسط این دانشگاه مورد بی توجهی قرار گیرد. این در حالیست که امکانات مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون استفاده باقی مانده است.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین سامانه آموزشی دانشگاه را هم به روی سازمان میراث بست و هنوز دلائل این گونه برخوردها را با واحدهای علمی کاربردی میراث فرهنگی نمی دانم.

کلمات کلیدی: دانشگاه علمی کاربردی، تعهدات دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، رشته سازمان میراث فرهنگی، رشته گردشگری، رشته صنایع دستی

آمار بازدید: 635 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image