ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد مهمترین برنامه‌های آموزشی و عمرانی واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد (23 تیر 92)

مهمترین برنامه‌های آموزشی و عمرانی واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد (23 تیر 92)

معاون واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های آموزشی این واحد از اخذ مجوز برای 20 رشته در این واحد خبر داد.




به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رضایت با بیان اینکه در دانشگاه آزاد عملا تنها واحدی که نسبت به پذیرش دانشجو به صورت خاص در رشته داروسازی اقدام می‌کند، واحد علوم دارویی است، تصریح کرد: علاوه بر رشته داروسازی تعداد قابل توجهی دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در واحد علوم دارویی مشغول به تحصیل هستند.



وی افزود: در حال حاضرحدود 3700 دانشجو در این واحد تحصیل می‌کنند که از این تعداد حدود 1700 دانشجو در مقطع کارشناسی، حدود 750 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 1500 دانشجو در رشته دکتری عمومی مشغول به تحصیل هستند.



وی با بیان اینکه حدود 13 هزار داوطلب متقاضی تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه آزاد هستند، تصریح کرد: اما از میان آنها تنها کمتر از 250 نفر در واحد علوم دارویی پذیرفته می‌شوند که این موضوع نشان دهنده این است که بهترین‌ها از نظر سطح علمی انتخاب می‌شوند.



رضایت افزود: همچنین آمارها نشان می‌دهد که در امتحان جامع علوم پایه که در سطح کشوری برگزار می‌شود، بیش از 90 درصد از دانشجویان ما در این آزمون پذیرفته می‌شوند.



وی با بیان اینکه در واحد علوم دارویی پنج رشته کارشناسی فعال وجود دارد، اظهارکرد: این رشته‌ها شامل رشته میکروبیولوژی، زیست شناسی مولکولی، شیمی کاربردی، شیمی دارویی و مهندسی صنایع غذایی است، همچنین بیش از 15 رشته کارشناسی ارشد در واحد علوم دارویی فعال است.



وی افزود: بنابراین می‌توان گفت بیشتر رشته‌های واحد علوم دارویی مربوط به مقطع تحصیلات تکمیلی است و تعدادی از رشته‌های کارشناسی ارشد مربوط به وزارت علوم است مانند فیتوشیمی، شیمی فناوری اسانس، میکروبیولوژی، شیمی دارویی و ... اما رشته‌هایی مانند سم شناسی، نانوفناوری پزشکی، نظارت بر امور دارو و شیمی دارویی مربوط به وزارت بهداشت و درمان است که مجوز آن را اخذ کرده‌ایم.



معاون واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد به اخذ مجوز برای 20 رشته این واحد اشاره کرد و گفت: عمده این رشته‌ها مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی است و این در حالیست که تا سال 1387 تنها یک رشته دکتری عمومی داروسازی در این واحد به جذب دانشجو می‌پرداخت.





توجه به رشته‌های میان رشته‌ای




وی با بیان اینکه توجه به رشته‌های میان رشته‌ای از موضوعاتی بود که در سال‌های اخیر با جدیت پیگیری شد، تصریح کرد: به عنوان مثال رشته مدیریت MBA در بازاریابی دارو از آن دسته رشته‌هایی است که نیاز اصلی صنعت داروسازی ما به شمار می‌رود.



وی افزود: ایجاد رشته شیمی با گرایش شیمی دارویی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی از توفیقات این واحد به شمار می‌رود، این رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد درسطح دانشگاه‌های کشور تنها در واحد علوم دارویی ارائه می‌شود.



رضایت از پذیرش دانشجوی ارشد در رشته بیوتکنولوژی برای اولین بار خبر داد و افزود: همچنین اخذ مجوز برای سه رشته در مقطع دکترای تخصصی با ظرفیت پذیرش سه دانشجو از وزارت بهداشت انجام شده است که این رشته‌ها عبارتند از رشته داروشناسی، رشته سم شناسی و در رشته مدیریت واقتصاد دارو.



وی با اشاره به مجوز پذیرش 10 دانشجو در رشته کارشناسی ارشد شیمی دارویی از امسال، گفت: همچنین رشته‌ای تحت عنوان MBA در مدیریت دارو در وزارت بهداشت ایجاد شده است.



معاون واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد یکی از مهمترین مشکلات این واحد را فضای فیزیکی و آموزشی عنوان کرد و افزود: در بحث اعضای هیات علمی خوشبختانه رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و اکنون بهترین اساتید با این واحد همکاری می‌کنند.



وی افزود: بحث فضای آموزشی بحثی جدی است و در این راستا تا کنون اقداماتی انجام شده است از جمله این که حدود دو سال پیش، زمینی را در مجاورت واحد علوم دارویی خریداری کردیم، اما چون رشد ما رشد فزاینده‌ای است این ساختمان به تنهایی کفایت نکرد، در سال گذشته نیز کمک خوبی ساختمان سابق دانشکده زبان‌های خارجی واحد تهران شمال را در اختیار ما قرار دادند و آن ساختمان بازسازی و مورد استفاده قرار گرفت.



وی ادامه داد: البته 10 هکتار زمین نیز در گرمده خریداری شده است که کارهای اولیه آن در دست انجام است، اما این پروژه‌ای است که برای احداث و تکمیل آن نیاز به پنج سال زمان است.

کلمات کلیدی: واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد، واحد علوم دارویی، دانشگاه آزاد، برنامه های آموزشی واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد، برنامه های عمرانی واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد، اخبار جدید واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 484 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image