ارتباط مستقیم با 30672 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی ارتقاء دانشکده پزشکی دزفول به دانشگاه علوم‌پزشکی (15 تیر 92)

ارتقاء دانشکده پزشکی دزفول به دانشگاه علوم‌پزشکی (15 تیر 92)

رییس دانشکده علوم پزشکی دزفول با اشاره به تصویب طرح ارتقاء این دانشکده به دانشگاه در سفر اخیر هیأت دولت به استان، گفت: شورای گسترش وزارت بهداشت با تأسیس دانشگاه علوم‌ پزشکی دزفول موافقت و طی دو نامه جداگانه مجوز تاسیس دانشکده‌های پرستاری و پیراپزشکی را صادر کرد.



دکتر عبدالرحیم صائمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارداشت: دانشکده علوم‌پزشکی دزفول برای ارتقا به دانشگاه در موقعیت مناسبی قرار داشت و با اقداماتی نظیر جذب هیات‌علمی، تفکیک دانشکده‌ به سه‌ دانشکده پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری، تأمین اعتبار بخش آموزشی، فراهم‌شدن بیمارستان و ... تمام مقدمات لازم برای تبدیل‌ این دانشکده به دانشگاه فراهم شد.


وی با اشاره به ابلاغ مجوز تاسیس این دانشگاه، افزود: وجود رشته پزشکی در این دانشگاه که دانشکده آن از سال‌های گذشته ایجاد شده‌ است، از شاخص‌های توسعه محسوب می‌شود که امسال هم دوره دوم پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در این دانشگاه انجام می‌شود.


صائمی با اشاره به تحصیل 520 دانشجو در این دانشگاه، تصریح کرد: در حال حاضر دانشکده پیراپزشکی دارای رشته‌های علوم‌آزمایشگاهی، هوشبری، اتاق‌عمل و فوریت‌های پزشکی در مقطع کاردانی و پروتز پزشکی در مقطع کارشناسی است، همچنین در دانشکده پرستاری هم در رشته‌های پرستاری و مامایی در مقطع کاردانی دانشجو پذیرش می‌شود.


وی با بیان اینکه اخذ مجوز رشته بهداشت‌ محیط در مقطع کاردانی در دستور کار قرار دارد، اظهارداشت: برای ارتقاء دانشکده علوم‌پزشکی دزفول به دانشگاه هیچگونه اعتبار مالی هزینه نشده‌ است، اما با اخذ مجوز رشته بهداشت محیط و ایجاد دانشکده بهداشت محیط، اعتبار مالی اخذ خواهد شد.


رییس دانشکده علوم‌پزشکی دزفول افزود: برای اجرای این طرح، فضای آموزشی شامل 25 کلاس در دانشکده و بیمارستان فراهم شد که از این تعداد هشت کلاس در بیمارستان ایجاد و بیشتر بخش‌های بیمارستان به فضای آموزشی برای آموزش دانشجویان تبدیل شد.


صائمی اظهار کرد: همچنین چارت تشکیلاتی در قالب دانشگاه تیپ سه تشکیل شد که در جلسه هیات تحول اداری، به تایید وزیر رسید.

کلمات کلیدی: دانشکده پزشکی دزفول، اخبار دانشکده پزشکی دزفول، اخبار جدید دانشکده پزشکی دزفول، دانشگاه علوم‌پزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی دزفول

آمار بازدید: 346 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image