ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تاسیس دانشگاه‌های فنی جدید در سریلانکا (14 تیر 92)

تاسیس دانشگاه‌های فنی جدید در سریلانکا (14 تیر 92)

دولت سریلانکا قصد دارد برای پذیرش دانشجویانی که موفق به ورود به دانشگاه‌های دولتی نمی‌شوند، 25 دانشگاه و دانشکده فنی با رویکرد ارائه دروس «شغل محور» تاسیس کند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اقدام دولت سریلانکا سبب ارائه دروسی مطابق با مشاغل مورد نیاز جامعه شده و راه را برای تحصیل جایگزین دانشجویانی که از دستیابی به آموزش عالی دولتی محروم مانده‌اند، باز می‌کند.



پیش‌نویس این طرح از سوی وزیر امور جوانان و توسعه مهارت‌های سریلانکا ارائه شد که به تصویب اعضای کابینه رسیده و برای اجرای این طرح 16 میلیون دلار اعتبار تخصیص داده شد.



به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، براساس طرح جدید، 25 دانشگاه مرتبط با مهارت‌های شغلی فنی و گوناگون تاسیس می‌شوند و پذیرای 50 هزار دانشجو در مقاطع مختلف خواهند بود.



هدف اصلی از تاسیس این دانشگاه‌ها، تربیت دانشجویان ماهر در مشاغل فنی و کمک به آنها در اخذ مدارک دانشگاهی با توجه به بازار کاری پیشرفته و مدرن امروز است.



سریلانکا 15 دانشگاه دولتی دارد که سالانه تنها 23 هزار نفر از حدود 220 هزار داوطلب امکان ورود به آنها را می‌یابند. ظرفیت اندک دانشگاه‌های این کشور به منزله این است که بیشتر داوطلبان فرصت دستیابی به تحصیلات عالی را نمی‌یابند. همچنین سالانه حدود 12 هزار دانشجوی سریلانکایی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های فنی جدید، دانشگاه‌های فنی جدید سریلانکا، تحصیل در سریلانکا، ادامه تحصیل در سریلانکا، دانشگاههای سریلانکا، شرایط تحصیل در سریلانکا

آمار بازدید: 362 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image