ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار مشکلات پیش‌روی رشته روانشناسی و برنامه‌های اجرایی برای اسلامی کردن (14 تیر 92)

مشکلات پیش‌روی رشته روانشناسی و برنامه‌های اجرایی برای اسلامی کردن (14 تیر 92)

رییس دانشکده روانشناسی و علوم‌تربیتی تبریز اضافه کردن برخی از واحدهای درسی جدید با عنوان "اسلام از دیدگاه اسلام"،" مباحث روانشناسی در احادیث" از جمله برنامه‌های اجرایی برای اسلامی کردن رشته روانشناسی عنوان کرد.




منصور بیرامی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه این رشته با چالش‌ها و نگاه‌های منفی چون مغایر نبودن با ارزش‌های ملی و اسلامی روبروست، گفت: برنامه‌هایی مانند حذف گرایش از کارشناسی و جمع بندی کردن همه رشته‌ گرایش‌ها و تعدیل برخی از واحدهای درسی برای از بین بردن این نگاه‌ انجام شده است.



وی افزود: با اینحال، این طرح با معایب و مشکلاتی همراه است، اما رویکردی خوب و با تغییرات مثبت و قابل قبول در حال اجراست که امیدواریم در ارتقای هرچه بیش‌تر این رشته بتوانیم گام‌های بزرگتری بردشته شود.



بیرامی با بیان اینکه این تغییرات به شکل‌های گوناگون در جهان انجام می‌شود، افزود: هنگامی که بحث اسلامی کردن پیش می‌آید این موضوع با مسائل سیاسی آمیخته می‌شود و حساسیت‌های خاصی را به وجود می‌آورد، اما هدف ما تنها این است که مسائل روانشناسی را با حفظ ارزش‌های ملی و اسلامی کشورمان بکار بگیریم تا مشکلی پیش نیاید.



وی با بیان اینکه وضعیت پذیرش مقاله نسبت به پنج سال اخیر بسیار بهبود یافته است، گفت: در پنج سال گذشته تنها 10 مجله روانشناسی در کشور داشتیم، در حالی که در حال حاضر تعداد این مجلات به 200 عنوان در کشور می‌رسد.



بیرامی با بیان اینکه رشته روانشناسی از نظر تولید کتاب، مقاله، سمینار و همایش از میانگین مطلق دنیا بالاتر است، تصریح کرد: شاید در سطح آمریکا نباشیم، اما در سطح کشورهای اروپایی و چه بسا بالاتر از آن‌ها هستیم.



وی با تاکید بر ارزش علمی رشته روانشناسی در سطح کشور و همتراز شدن این رشته در کنار رشته‌هایی مانند پزشکی، خدمات درمانی و مشاوره‌ای، خاطرنشان کرد: تولید مقاله در این رشته حتی از رشته‌های پزشکی نیز بیشتر است، حتی می‌توان گفت رشته روانشناسی یکی از موثرترین رشته‌ها در اول شدن کشور از نظر علمی در سطح خاورمیانه است.

کلمات کلیدی: رشته روانشناسی، معرفی رشته روانشناسی، مشکلات رشته روانشناسی، اسلامی کردن رشته روانشناسی، درباره رشته روانشناسی، آشنایی با رشته روانشناسی

آمار بازدید: 333 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image