ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی برگزاری هجدهمین جشنواره قرآنی علوم پزشکی در مرداد ماه (9 تیر 92)

برگزاری هجدهمین جشنواره قرآنی علوم پزشکی در مرداد ماه (9 تیر 92)

معاون دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 24 مرداد ماه 92 در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از ارائه تسهیلات به برگزیدگان این جشنواره خبر داد.




به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حسین آیتی در نشست خبری هجدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهارکرد: فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت و مسابقات قرآنی با روند بسیار منظم و خوبی در طی دو دهه گذشته برگزار شده است.



وی ادامه داد: در سال‌های گذشته سالانه مسابقه‌ای به عنوان مسابقات دانشجویی علوم پزشکی کشور و جشنواره‌ای برای کارکنان و اساتید علوم پزشکی برگزار می‌شد که امسال با اتکاء به تدبیر معاونت دانشجویی در رابطه با مسائل اعتباری و همچنین با اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار این مسابقات به صورت تلفیقی برگزار خواهد شد.



آیتی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی دانشجویان جهان اسلام به میزبانی جهاددانشگاهی در سال 91، افزود: تعداد قابل توجهی از دانشجویان داخل و خارج کشور و کشورهای اسلامی در این مسابقات شرکت کردند.



معاون دانشجویی وزارت بهداشت اظهارکرد: سال گذشته مقام اول در این مسابقه دانشجویی از وزارت بهداشت بود که با توجه به جمعیت محدود دانشجویی توانست رتبه اول این مسابقات را از آن خود کند.



وی با بیان اینکه یکی از جنبه‌های اهمیت این مسابقات این است که برگزیدگان در بخش کتبی و شفاهی به مسابقات ملی قرآن کریم راه پیدا می‌کنند، اظهارکرد: این مسابقات یکی از آزمون‌های ورودی مسابقات ملی قرآن کریم محسوب می‌شود.



آیتی با اشاره به اختصاص تسهیلات ویژه به دانشجویان برتر این مسابقات، اظهارکرد: سالانه در وزارتین بهداشت و علوم دانشجویان نمونه انتخاب می‌شوند که منتخبان این مسابقات می‌توانند از امتیاز خوبی در بخش گزینش دانشجویان نمونه برخوردار باشند، ضمن اینکه از حضور و فعالیت این دانشجویان در فعالیت‌های دانشگاهی‌ استفاده می‌شود.



ارائه تسهیلات به برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی



معاون دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سال گذشته برای اختصاص سهمیه حج عمره‌ای که از سوی مقام معظم رهبری برای دانشجویان علوم پزشکی در نظر گرفته شده بود، دانشجویان برگزیده در جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی از اولویت‌های این سهمیه بودند، گفت: اگر امسال نیز سهمیه‌ای اختصاص داده شود طبق روال سال گذشته این برگزیدگان از اولویت‌های ما برای دریافت این سهمیه هستند.



وی با بیان اینکه کلیه دانشگاه علوم پزشکی کشور دارای کانون‌های عترت و قرآن دانشجویی هستند، تصریح کرد: این کانون‌ها ارتباط خوبی با کانون قرآن و عترت وزارت بهداشت دارند.



آیتی در خصوص بخش‌های مختلف هجدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: بخش کتبی این جشنواره شامل رشته تفسیر و ترجمه بوده که در مرحله مقدماتی در مرحله تفسیر از تفسیر سوره مبارکه عرش و کوثر تالیف استاد صفایی حائری استفاده شده است و در بخش ترجمه نیز ترجمه سوره‌های نور و مومنون ترجمه استاد فولادوند استفاده شده است.



وی ادامه داد: در مرحله کشوری در رشته تفسیر، سوره مبارکه فرقان از تفسیر نمونه و سوره مبارکه زحل از تفسیر المیزان استفاده شده و در رشته ترجمه سوره نور، مومنون و فرقان ترجمه استاد فولادوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.



وی از بخش‌های شفاهی هجدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بخش‌های قرائت، ترتیل و حفظ برشمرد و گفت: بخش حفظ شامل حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء و پنج جزء قرآن کریم است.



آیتی با یبان اینکه رشته پژوهشی و رشته جداگانه‌ای در رشته‌های هنری مربوط به قرآن و آموزه‌های قرآنی نیز جزء دیگری از مسابقات قرآنی خواهد بود، اظهار کرد: در بخش اساتید 693 نفر در مسابقات قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شرکت کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته با رشد 50 درصدی مواجه بوده است که از این تعداد 341 نفر از اساتید زن و 322 نفر از اساتید مرد هستند.



وی با بیان اینکه 7635 نفر در بخش کارکنان در هجدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شرکت کردند که در این بخش نیز با رشد 20 درصدی مواجه بوده‌ایم، ادامه داد: 5978 نفر در بخش کتبی و مابقی در بخش پژوهشی شرکت کرده‌اند.



معاون دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: در بخش دانشجویی جمعا 5937 نفر شرکت کننده وجود دارد که نسبت به سال گذشته با رشد پنج درصدی مواجه بوده است و در مجموع 14 هزار و 235 نفر نیز در وزارت بهداشت در هجدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی شرکت کرده‌اند.





برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در نمایشگاه بین المللی قرآن




همچنین همتی رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، اظهار کرد: نفرات اول بخش دانشجویی مسابقات قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وارد مسابقات ملی دانشجویی می‌شوند و اولویت اصلی مسابقات ملی دانشجویان است که افرادی که در رقابت‌ها رتبه می‌آورند وارد مسابقات جهان اسلام نیز می‌شوند.



وی ادامه داد: جوایزی در هر مرحله مسابقات از دانشگاهی تا کشوری و ملی به دانشجویان اعطا می‌شود و برای هر گروهی جوایز و تسهیلاتی در نظر گرفته شده که یکی از این تسهیلات استفاده از افراد برگزیده در کارگاه‌ها و کلاسهای دانشگاهی است و بسیاری از دانشجویان برتر این مسابقات به دلیل اینکه به عنوان نخبگان قرآنی معرفی می‌شوند داور کشوری نیز می‌شوند.



وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن، اظهارکرد: در سال جاری تمهیدات و تفاوت‌های بسیاری از لحاظ جنبه‌های بصری و غرفه آرایی و از نظر مباحث قرآنی در غرفه‌های وزارت بهداشت ایجاد شده است.



همتی، گفت: اولویت اصلی غرفه‌های وزارت بهداشت سبک زندگی اسلامی خواهد بود و سه کرسی‌ آزاد اندیشی نیز در این نمایشگاه برگزار می‌شود.



همچنین حسن پور رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی کشور در این دانشگاه در روزهای 24 تا 27 مرداد ماه به مدت سه روز، گفت: شهرستان سبزوار پتانسیل قرآنی بسیار خوبی دارد و بیش از 400 کانون قرآنی و ده‌ها محفل قرآنی در این شهرستان فعال هستند.



وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با فعالیت رابطین فرهنگی در کلیه حوزه‌ها و معاونت‌ها و بیمارستان‌های تابعه امکان خوبی برای نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در شهرستان سبزوار ایجاد کرده است.



وی افزود: تلاش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار این است که به محض ورود دانشجویان به دانشگاه استعدادهای قرآنی دانشجویان شناخته شود و زمینه‌های رشد آنها با ایجاد امکانات مناسب فراهم شود تا همراه با آموزه‌های سلامت ارتباط خوبی با قرآن و عترت پیدا کنند.



حسن‌پور در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان راه یافته به مرحله نهایی مسابقات قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جمعا 1000 نفر هستند که در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حضور می‌یابند.

کلمات کلیدی: جشنواره قرآنی علوم پزشکی، جشنواره قرآنی، علوم پزشکی، نمایشگاه بین المللی قرآن، برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی، تسهیلات برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی

آمار بازدید: 423 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image