ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار نفوذ فناوری نانو به 8 صنعت در کشور (20 خرداد 92)

نفوذ فناوری نانو به 8 صنعت در کشور (20 خرداد 92)

رئیس ستاد نانوفناوری کشور با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فناوری نانو در صنعت، گفت:‌ در حال حاضر بیش از ۸ صنعت کشور از فناوری نانو بهره می‌برند.


سعید سرکار رئیس ستاد نانوفناوری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به نفوذ 8 صنعت کشور به حوزه نانوفناوری، گفت:‌ در سال 80 با رصد وضعیت فناوری در کشورهای جهان، فناوری نانو به عنوان فناوری نوظهور و بین رشته‌ای با تاثیرگذاری بالا مورد توجه دانشمندان و مسئولان ایران نیز قرار گرفت.

وی افزود: قرار بود ایران در سال 2015 در تمام زنجیره‌های تولید علم تا ثروت به رده پانزدهم جهان برسد که امروز ایران با تولید بیش از 4 درصد تولیدات علم جهان مقام هشتم را دارد.

سرکار با بیان اینکه در حال حاضر 29 دانشگاه کشور در حوزه نانو دوره کارشناسی ارشد دارند، گفت: 14 دانشگاه کشور نیز دانشجوی دوره دکتری نانو دارند، ضمن اینکه نانوفناوری به 8 صنعت در کشور نفوذ کرده است.

وی افزود: صنایع کشاورزی، ساختمان، نانومواد، محیط زیست و آب، بهداشت و سلامت، انرژی، خودرو و نساجی از صنایعی هستند که در حال حاضر از نانوفناوری استفاده می‌کند.

سرکار با بیان اینکه وجود نانو در صنایع رقابت‌پذیری صنعت را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: به صنایع هشدار داده‌ایم که اگر امروز به فناوری نانو در صنعت توجه نکنند آینده خود را از دست می‌دهند.

سرکار گفت: باید محصولاتی مبتنی بر نانوفناوری وارد بازار شود تا نظیر داروهای هوشمند و پارچه‌های هوشمند مرزها را بشکند.

وی گفت: یکی از کارشکنی‌های دشمنان علیه ما این بود که تجهیزات پیشرفته در این حوزه را به ما نفروشند. ولی ما تلاش کردیم که در این حوزه خودکفا شویم و در حال حاضر 25 شرکت در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی داریم.

وی گفت: در حوزه نانو در حال حاضر بیش از 250 شرکت با ارائه 150 فناوری مبتنی بر نانو در بازار مشغول هستند.

کلمات کلیدی: فناوری نانو، صنعت و فناوری نانو، فناوری نانو در صنعت، فناوری؛ نانو؛ نانوتکنولوژی، صنعت ایران

آمار بازدید: 248 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image