ارتباط مستقیم با 30741 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه راهکارهای کاهش اضطراب زندگی خوابگاهی (21 اردیبهشت 92)

راهکارهای کاهش اضطراب زندگی خوابگاهی (21 اردیبهشت 92)

در میان تمامی چالش‌های پیش روی شما در نخستین سال شروع دانشگاه، یکی از اضطراب‌آورترین موضوعات در این زمان، دشواری‌های زندگی در خوابگاه‌ها است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ بسیاری از دانشجویان در چنین شرایطی نگران تنهایی، از دست دادن حریم خصوصی، مشکلات هم‌اتاقی و چیدمان اتاق هستند. در نتیجه لازم است چالش‌هایی را که به واسطه زندگی خوابگاهی ممکن است پیش بیایند و راهکارهای مقابله با آنها را تا پیش از نقل مکان به خوابگاه بشناسید. معمول‌ترین این چالش‌ها عبارتند از:

1- هم اتاقی‌ها؛


برای بسیاری از دانشجویان، اقامت در خوابگاه نخستین تجربه از زندگی جدا از خانواده است. از آنجا که اغلب دانشجویان تازه وارد این امکان را ندارند که هم اتاقی خود را انتخاب کنند، بنابراین نقل مکان به خوابگاه اندکی نگران‌کننده و اضطراب‌آور است. در این شرایط شما در مدت زمان کوتاه به یک فرد غریبه نزدیک می‌شوید و آنچه که اهمیت دارد این است که باید با یک ذهن باز به استقبال این موقعیت جدید زندگی بروید و آمادگی پذیرش این را داشته باشید که هم اتاقی شما ممکن است علایق و سلایق متفاوت از شما را داشته باشد. به علاوه در صورتی که هم‌اتاقی خود را می‌شناسید، سعی کنید یک سری قوانین برای اتاق خود وضع کنید و درباره برخی مسایل نظیر ساعت خاموشی، مهمانان و سایر موضوعات مشترک از این دست با یکدیگر رایزنی کرده و به توافق دوجانبه برسید. سعی کنید خواسته‌های خود را شفاف بیان کنید و تلاش کنید انتخاب‌هایتان به نفع هر دو طرف باشد.


2- حریم خصوصی؛


خوابگاه‌ها معمولا حریم خصوصی اندکی دارند. پس در صورتی که شما فردی درون‌گرا و منزوی هستید و یا برعکس شما فردی اجتماعی اما هم‌اتاقی شما فردی منزوی است، اطمینان از داشتن زمانی برای تنها بودن برای فردی که روحیه درون‌گرا دارد، بسیار مهم است. سعی کنید مطابق برنامه عمل کنید تا بین کلاس‌های خود یا آخر هفته زمانی خالی داشته باشید که در صورت نیاز در سکوت و تنهایی می‌توانید افکار خود را بازسازی کنید. اطلاع از برنامه‌های هم اتاقی‌تان و برنامه‌های تفریحی و تعطیلاتی آخر هفته می‌تواند نگرانی شما را نسبت به نداشتن حریم خصوصی کاهش دهد.


3- شناخت خوابگاه؛


بخاطر داشته باشید که یکی از تجربیات دانشگاهی، گسترش دایره دوستان و تا حد امکان، شناخت افراد بیشتر است. با به خاطر داشتن این مسئله مهم، سعی کنید در خوابگاه دوست پیدا کنید. گام اول را با معرفی خود بردارید و به یاد داشته باشید همه آنها نیز مثل شما قدم به این محیط اضطراب‌آور گذاشته‌اند. پس به احتمال زیاد از اولین گام شما به گرمی استقبال می‌کنند.


4- در نظر داشتن فضای محدود خوابگاه؛


فضای خوابگاه‌ها اغلب محدود و شلوغ است. در نتیجه از به همراه آوردن وسایل جاگیر، حجم زیادی لباس، کفش یا کتاب اجتناب کنید. در صورت امکان قبل از نقل مکان به خوابگاه، از فضای آن بازدید کنید تا نسبت به فضایی که در اختیار خواهید داشت و محدودیت‌های احتمالی آن، آگاهی کسب کنید و بدانید دقیقا چه چیزهایی لازم دارید.


5- فضای مطالعه و درس خواندن؛


از آنجا که خوابگاه‌ها اغلب پرسر و صدا هستند و تمرکز شما را در هنگام درس خواندن برهم می‌زنند، سعی کنید در اتاق خود فضایی را برای مطالعه و درس خواندن ایجاد کنید. در این بین داشتن یک میز تحریر از ضروریات است.

کلمات کلیدی:زندگی خوابگاهی، استرس زندگی خوابگاهی، اضطراب زندگی خوابگاهی، خوابگاه دانشجویی

آمار بازدید: 339 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image