ارتباط مستقیم با 30715 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اشتیاق 91 درصد فارغ‌التحصیلان فنی‌ومهندسی به ادامه تحصیل (8 اردیبهشت 92)

اشتیاق 91 درصد فارغ‌التحصیلان فنی‌ومهندسی به ادامه تحصیل (8 اردیبهشت 92)

عضو کمیته برنامه‌ریزی رشته مهندسی برق گروه فنی و مهندسی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان گروه‌های فنی و مهندسی، گفت: بر این اساس 91 درصد فارغ‌التحصیلان مشتاق ادامه تحصیل و تنها 36 درصد آمادگی جهت ورود در بازار کار را دارا هستند.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر فروهر فرزانه امروز در نشست خبری «بازنگری برنامه‌های فنی و مهندسی» به نظرسنجی صورت گرفته در همایش ملی «تحول و بازنگری رشته‌های فنی و مهندسی» اشاره کرد و گفت: در این نظرسنجی که به طور عموم از استادان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان صورت گرفته است، 88 درصد افراد، رضایت نسبی از وضعیت سطح آموزش رشته‌های فنی و مهندسی داشتند.

وی با بیان اینکه 84 درصد پاسخگویی‌ها، کیفیت و سطح نظری دروس فنی و مهندسی را مثبت ارزیابی کرده‌اند، اضافه کرد: در این نظرسنجی همچنین تنها 32 درصد افراد نسبت به پاسخگویی رشته‌های فنی و مهندسی به نیازهای صنعتی کشور نظر مثبت داشته‌اند.

استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف در ادامه گفت: همچنین تنها 31 درصد پاسخگویی‌ها، میزان و سطح تجهیزات پژوهشی را مثبت ارزیابی کردند.

فرزانه، میزان انگیزه دانشجویان برای تحصیل بر اساس این نظرسنجی را 74 درصد، آمادگی فارغ‌التحصیلان برای ورود و جذب در بازار کار را 36 درصد و اشتیاق فارغ‌التحصیلان برای ادامه تحصیل را 91 درصد عنوان کرد.

عضو کمیته برنامه‌ریزی رشته مهندسی برق گروه فنی و مهندسی همچنین با اشاره به بازنگری و بررسی‌های صورت گرفته در بحث رشته مهندسی برق، گفت: این بازنگری‌ها در یک فرآیند چهار ساله صورت گرفته است، همچنین رشته مهندسی برق، رشته پرطرفدار است و نقش آن در تولید ناخالص داخلی حائز اهمیت است.

به گفته وی، در بازنگری‌های صورت گرفته تاکیداتی بر حفظ دروس پایه، کارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین کارآموزی و پروژه صورت گرفته است. همچنین تعداد دروس اصلی اندکی کاهش یافته است و تعداد دروس تخصصی الزامی در حد عمل پیش‌بینی شده است. همچنین در این بازنگری‌ها نیز مباحثی چون بروزرسانی مجموعه دروس تخصصی انتخابی و افزایش چشمگیر تعداد واحد درسی اختیاری مورد توجه قرار گرفته است.

فرزانه با بیان اینکه در بررسی‌ها و بازنگری‌های صورت گرفته، 30 گرایش موجود در مقطع کارشناسی ارشد به 10 تا 11 گرایش تقلیل یافته است، تصریح کرد: بر این اساس در تجمیع 30 گرایش موجود، 11 گرایش مدارهای مجتمع الکترونیکی، افزاره‌های الکترونیک، سیستم‌های الکترونیکی دیجیتال، سیستم‌های مخابراتی، مخابرات میدان و موج، مخابرات امن، مخابرات نوری، سیستم‌های انرژی الکتریکی، سیستم‌های قدرت، ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت، مدیریت سیستم‌های قدرت و مهندسی کنترل حاصل گشته است. همچنین رشته‌ای تحت عنوان \"سیستم مهندسی پزشکی – بیوالکترونیک\" که رشته‌ای مشترک بین رشته مهندسی برق و مهندسی پزشکی است نیز مورد تصویب قرار گرفته است.

کلمات کلیدی: ادامه تحصیل، ادامه تحصیل فنی و مهندسی، فنی و مهندسی، رشته های فنی و مهندسی، رشته فنی و مهندسی، فارغ‌التحصیلان فنی‌ومهندسی، مهندسی

آمار بازدید: 331 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image