ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی لغو تیپ‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی و افزایش حقوق دستیاران (3 اردیبهشت 92)

لغو تیپ‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی و افزایش حقوق دستیاران (3 اردیبهشت 92)

معاون آموزشی وزارت بهداشت از حذف تیپ‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا دو سال آینده و پذیرش سالانه 500 تا 600 دانشجوی خارجی خبر داد.




به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بهرام عین‌اللهی با اشاره به اینکه در دنیا دانشگاه‌ها بر اساس رتبه‌بندی و رنکینگ متمایز می‌شوند، اظهار کرد: در ایران دانشگاه‌ها بر اساس تیپ‌بندی تنظیم می‌شدند و ما نمی‌توانستیم به یک باره از تیپ‌بندی به رتبه‌بندی برویم، بنابراین در شورای گسترش فرصت داده شد تا دانشگاه‌ها در طی دو سال سیستم رتبه‌بندی را اجرا کنند و بعد از دو سال تیپ یک و دو هم نخواهیم داشت و رتبه‌بندی را جایگزین تیپ‌بندی می‌کنیم.





سیاست‌های وزارت بهداشت در ایجاد واحدهای بین‌الملل




وی با اشاره به سیاست‌های وزارت بهداشت برای تاسیس واحدهای بین‌الملل علوم پزشکی، گفت: در ابتدا هدف اصلی از تاسیس این واحدها، ایجاد فضای جدید برای پذیرش دانشجویان و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه دانشجویان علوم پزشکی به خارج از کشور بود.



با بیان اینکه هم‌اکنون 13 واحد بین‌الملل در کشور وجود دارد، اظهارکرد: واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز در کیش، دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز و کرمان در ارس، دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیام کرج، دانشگاه علوم پزشکی یزد در یزد، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چابهار، دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر، دانشگاه علوم پزشکی گیلان در انزلی، دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آبادان وجود دارد.



وی در خصوص اعتبار مدارک واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: با توجه به استانداردهایی که وجود دارد، واحدهای بین‌الملل ایران از اعتبار بالایی در سطح جهانی برخوردارند، ولی اینکه در برخی از کشورها، این مدارک را قبول می‌کنند و یا نمی‌کنند، بستگی به ارتباطات سیاسی کشور ما با دیگر کشورها دارد.





پذیرش سالانه 500 تا 600 دانشجوی خارجی




وی با اشاره به پذیرش دانشجوی خارجی در واحدهای بین‌الملل بر اساس تفاهم‌نامه و توافقنامه‌ای که ایران با کشورهای مختلف برقرار می‌کند، اظهارکرد: در هر مقطع سالانه حدود 500 تا 600 دانشجوی خارجی جذب می‌شود.



وی با اشاره به استقبال معاونت آموزشی وزارت بهداشت از همکاری با انجمن‌های علمی جهت انجام پروژه‌ها خبر داد و گفت: انجمن‌های علمی وابسته به دولت نیستند و عمدتا از اساتید تشکیل شده‌اند و می‌توانند پروژه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت را انجام دهند که در این زمینه‌ها بحث‌های اعتباربخشی و ارزشیابی انجام می‌شود.



معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه هم‌اکنون آموزش مداوم در کشور ما نهادینه شده است، اظهارکرد: برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌ها از فعالیت‌هایی است که در این زمینه انجام می‌شود، اما به طور کلی کار جدیدی که در این زمینه انجام شده است و فضاهای مجازی با عنوان E-Learning در زمینه آموزش علوم پزشکی در حال راه‌اندازی است.



عین‌اللهی ادامه داد: وقتی کسی کنفرانس می‌دهد و از مبحثی می‌گذرد، دیگر آن مبحث قابل برگشت نیست، اما حسن این روش این است که از طریق E-Learning هر فردی می‌تواند از راه دور به آن پورتال دسترسی پیدا کند و هر چند بار که بخواهد مطالب را دوباره مرور کند و در پایان بعد از مرور مطالب، امتحانی گرفته شود که فرد با پاسخ به سوالات آن می‌تواند امتیاز خود را دریافت کند.



وی افزود: حسن دیگر آموزش به روش E-Learning این است که افراد مجبور نیستند از فاصله‌های دور و مناطق محروم برای حضور در کنفرانس مراجعه کنند و می‌توانند امتیاز خود را با استفاده از فضای مجازی دریافت کنند، ضمن اینکه افرادی که از این برنامه استفاده می‌کنند، امتیاز بیشتری نیز به آنها داده می‌شود.



معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم ایجاد سمینارهای منطقه‌ای در آموزش مداوم، گفت: متاسفانه هم‌اکنون بیشتر سمینارها موضعی است، برخلاف کشورهای پیشرفته که بیشتر سمینارها را به صورت منطقه‌ای برگزار می‌کنند که جمع بیشتری از متخصصان در آن حضور پیدا می‌کنند و به تبادل اطلاعات می‌پردازند.



عین‌اللهی در ادامه گفت: در سال 91، 8997 کنگره و بازآموزی در کشور برگزار شد که 5903 کنگره از آنها غیرمدون و 3094 مدون بوده است.





دریافت حقوق یک میلیونی توسط دستیاران




معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه در نشست آموزش پزشکی تخصصی مصوب شده بود که دستیاران حقوق 1.5 برابر بگیرند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در زمینه سلامت مردم، دستیاران بیمارستان‌های آموزشی رکن بسیار مهمی هستند، بنابراین از فروردین امسال به طور قطعی حقوق دستیاران از 430 هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش می‌یابد.





اعلام نتایج آزمون فوق‌تخصصی تا پایان هفته




وی با اشاره به اعلام نتایج آزمون فوق تخصصی در این هفته، اظهار کرد: در این آزمون 284 نفر پذیرفته شده‌اند که 112 نفر آنها زن و 172 نفر مرد هستند.





ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران فقط در سطح مدیریتی بود




عین‌اللهی با اشاره به احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران به دلیل بالا رفتن رنکنیگ دانشگاه علوم پزشکی تهران اتفاق افتاد، اشتباه است، به دلیل اینکه در دنیا شاخص‌هایی وجود دارد که امکان ارتقا به رنکینگ یک دانشگاه به این ترتیب میسر نمی‌شود.



معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در زمینه ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران، اساتید مهم‌ترین رکن بوده‌اند، به طوری که اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران تا به امروز هیچ کدام راضی به ادغام نبوده‌اند و از این رو این نارضایتی موجب شد که این طرح، طرح موفقی نباشد.



وی افزود: مشکل دیگری که در ادغام وجود داشت، این بود که این ادغام به شکل عملیاتی صورت نگرفت و تنها در سطح مدیریتی انجام شد، به طوری که در بیمارستان‌ها هیچ ادغامی انجام نشد و بیمارستان‌ها به طور کلی بیشتر فعالیت‌های خود را جداگانه انجام می‌دادند و مقاومت‌های بالقوه‌ای در این زمینه وجود داشت که موجب انتزاع شد.



عین‌اللهی در خصوص وضعیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران و جلوگیری از سردرگمی آنها، اظهار کرد: از ابتدا در شورای گسترش کمیته‌ای به وجود آمد که از چهار رییس دانشگاه و چهار معاون تشکیل شده است و بنا شد که هر چه این کمیته تصویب می‌کند، به منزله تصویب شورای گسترش لازم‌الاجرا باشد.



معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: علاوه بر این کمیته‌، کمیته دیگری نیز برای رسیدگی به مطالبات دانشجویان، به پیشنهاد خود دانشجویان شکل گرفت و در نهایت مصوب شد که هر مسئله‌ای که در سایت اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت (وبدا) منتشر می‌شود، معتبر است و دانشجویان باید به آن استناد کنند.





دانشجویان ورودی دانشگاه تهران، مدرک این دانشگاه را می‌گیرند




وی در ادامه خاطر نشان کرد: کمیته شورای گسترش تصمیم‌گیری کرده است که دانشجویانی که ورودی دانشگاه تهران هستند و عمدتا در سال‌های 90 و 91 پذیرش شده‌اند، به طور حتم مدرک دانشگاه علوم پزشکی تهران را دریافت می‌کنند و طبیعی است که اگر احتیاج به کمک برای ادامه تحصیل داشته باشند، از فضا و امکانات دانشگاه علوم پزشکی تهران برای آنها اختصاص داده می‌شود.


کلمات کلیدی: تیپ‌بندی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، افزایش حقوق دستیاران، علوم پزشکی، حقوق دستیاران، دستیار پزشکی

آمار بازدید: 1004 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image