ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار عدم ثبت ادعایی با عنوان ماشین زمان در سازمان ثبت اختراع (24 فروردین 92)

عدم ثبت ادعایی با عنوان ماشین زمان در سازمان ثبت اختراع (24 فروردین 92)

رئیس بسیج علمی کشور با بیان اینکه ادعایی با عنوان ماشین زمان در سازمان ثبت اختراع به ثبت نرسیده است، گفت: برخی ادعاها ممکن است به صورت ایده مطرح باشد.


محمود تولایی رئیس بسیج علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ‌با تشریح مراحل ثبت اختراع در کشور گفت: در ایران مراحل ثبت اختراع به این صورت است که فرد مدعی ابتدا باید ادعانامه یا اظهارنامه خود را به سازمان ثبت اختراعات ارائه دهد و پس از آن دو مرکز علمی از چند نظر ایده‌ها را بررسی می‌کنند.

وی افزود: مراحل بررسی شده توسط اساتید مجرب دانشگاه صورت می‌گیرد که این اساتید اختراعات را از دو وجه نوآوری و قابل اجرا بودن بررسی می‌کنند.

تولایی گفت: هر اختراع غیرقابل اجرا قابل ثبت نیست و از طریق سازمان ثبت مراحلی طی می‌شود که حتی ممکن است یک فرد مدعی اختراع مدت‌ها در نوبت ثبت بماند زیرا ایده‌ها باید توسط اساتید به صورت علمی کارشناسی شود.

رئیس بسیج علمی کشور با بیان اینکه ادعایی با عنوان ماشین زمان در سازمان ثبت اختراع کشور ما به ثبت نرسیده است، گفت: برخی ادعاها ممکن است به صورت ایده مطرح باشد و فرد مدعی آن را مطرح کند تا پس از آن به مراحل اجرایی برسند ولی در حال حاضر ما مرکزی را به عنوان مرکز ثبت ایده در کشور نداریم و ادعاهای غیرقابل اجرا نیز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

کلمات کلیدی: سازمان ثبت اختراع، اختراع، اختراع ماشین زمان، ماشین زمان، مراحل ثبت اختراع در کشور، اختراعات، اختراعات در ایران

آمار بازدید: 417 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image