ارتباط مستقیم با 30642 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اعلام تغییرات جدید درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان (22 فروردین 92)

اعلام تغییرات جدید درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان (22 فروردین 92)

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: رشته جدید «علوم و معارف دفاعی» به عنوان رشته جدید از سال تحصیلی آینده در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی می‌شود تا فارغ‌التحصیلان آن به عنوان مدرسان درس آمادگی دفاعی جذب مدارس شوند.




ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نحوه ارائه درس «آمادگی دفاعی» به دانش‌آموزان و آخرین تغییرات آن گفت: در آخرین جلسه‌ای که سازمان بسیج دانش‌آموزی و معاونان متوسطه آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور داشتند، مقرر شد با توجه به اهمیت درس «آمادگی دفاعی» نگاه ویژه‌ای به این درس داشته باشیم.



وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه نوع دفاع در ایران، دفاع نرم و جنگ نرم است، ضمن آنکه باید مسائل معنوی و برنامه‌های دفاعی ایران در دفاع مقدس و ارزش‌های آن در بین دانش‌آموزان پاس داشته شود، باید آموزش‌های جنگ و دفاع نرم برای دانش‌آموزان بازتولید و تبیین شود.



معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در حال حاضر کتاب «آمادگی دفاعی» به صورت آزمایشی در هشت استان کشوراجرا می‌شود و اصلاحاتی در محتوای آن صورت گرفته است،اما پس از پایان سال تحصیلی، باید نقطه نظرات جمع‌آوری شود تا چنانچه این محتوا نیاز به اصلاح داشته باشد، تغییرات جدید لحاظ و در صورت تایید، این محتوا به سایر استانهای کشور نیز تعمیم یابد.



سحرخیز درباره ساماندهی نیروهای انسانی که به عنوان مدرس واحد درسی «آمادگی دفاعی» هستند،هچنین گفت: با همکاری آموزش و پرورش و بسیج مقرر شده افرادی که به عنوان مدرس این واحد درسی فعالیت دارند، از بین افرادی با صلاحیت‌های اعتقادی، مذهبی ،حرفه‌ای و تخصصی انتخاب شوند.



معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در هین راستا مقرر شده رشته جدیدی با عنوان «علوم و معارف دفاعی» در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شود تا فارغ‌التحصیلان این رشته به عنوان مدرسان درس آمادگی دفاعی در مدارس جذب شوند که تاییده ایجاد این رشته از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شده است.



وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا در کنکور 92 این رشته تحصیلی به عنوان یکی از رشته‌های جدید دانشگاه فرهنگیان در دفترچه‌ کنکور به متقاضیان معرفی شود.


کلمات کلیدی: درس آمادگی دفاعی، تغییرات درس آمادگی دفاعی، تغییرات جدید درس آمادگی دفاعی، درس آمادگی دفاعی دوره متوسطه

آمار بازدید: 341 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image