ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه آمار جذب هیأت علمی در 3 سال گذشته (28 اسفند 91)

آمار جذب هیأت علمی در 3 سال گذشته (28 اسفند 91)

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به آمار جذب هیأت علمی در سالهای گذشته گفت: در 3 سال اخیر 18 هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاهها جذب شده اند.


به گزارش خبرنگار مهر، حسین نادری منش صبح امروز در ششمین نشست هم اندیشی سراسری اعضای هیاتهای اجرایی جذب دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: از این تعداد حدود 15 هزار و 200 نفر مربوط به دانشگاه‌های دولتی و پیام‌نور بوده‌اند.

وی با ارائه آمار جذب هیأت علمی در دانشگاهها گفت: دانشگاه غیرانتفاعی 1080، دانشگاه آزاد اسلامی 1716 و دانشگاه پیام‌نور نیز 2325 عضو هیات علمی را در سال جاری جذب کرده‌اند.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار داشت: در میان دانشگاه‌های دولتی به ترتیب دانشگاه تهران با 962 جذب، شهید باهنر کرمان با 529، شیراز با 327 و دانشگاه رازی کرمانشاه با 318 جذب هیات علمی در رتبه‌های نخست جذب اعضای هیات علمی قرار گرفتند.

وی همچنین به علت افزایش جذب هیات علمی، پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد نیز که در شروع دولت دهم 43 هزار نفر بود طبق آخرین گزارشها با رشد سه برابری به 121 هزار نفر رسیده است.

نادری منش درباره جذب هیات علمی در دانشگاهها تاکید کرد: وظیفه جذب بر عهده هیات مرکزی جذب است و وقتی قرار باشد جذب هیات علمی در شورای دانشگاه و هیات امنا تصویب شود دیگر نباید منتظر نظر گروه آموزشی بود. زیرا فرایند جذب به این شکل روانسازی می شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح معرفت افزایی و دانش افزایی اساتید که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می آید، گفت: در بودجه دانشگاهها باید ردیف بودجه خاص برای معرفت افزایی مشخص شود و دانشگاهها این طرح را جدی تر بگیرند.

معاون آموزشی وزارت علوم به یک باور غلط در جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه الان در کشور ما تصور این است که هر دانش آموخته مقطع دکتری باید استاد دانشگاه شود این در حالی است که در دنیا بین دو تا پنج درصد دانش آموختگان دانشگاهها که افرادی شاخص هستند جذب هیات علمی می شوند که این تغییر نگاه نیازمند فرهنگ سازی است. /خبرگزاری مهر

کلمات کلیدی: جذب هیأت علمی، میزان جذب هیأت علمی، تعداد جذب هیأت علمی، استخدام مدرس، استخدام هیات علمی، استخدام دانشگاه، مدرس، تدریس

آمار بازدید: 427 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image