ارتباط مستقیم با 30661 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی "مهندسی پزشکی" دارای بالاترین چرخش مالی در رشته‌های دانشگاهی (21 اسفند 91)

"مهندسی پزشکی" دارای بالاترین چرخش مالی در رشته‌های دانشگاهی (21 اسفند 91)

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه 80 درصد دانشجویان کشور در 20 درصد رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند، گفت: 35 درصد جمعیت دانشجویی کشور در گروه فنی و مهندسی هستند.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر قدیمی در نشست خبری «تحول و ارتقای محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته‌های دانشگاهی»، با اشاره به تحصیل 35 درصد دانشجویان کشور در رشته‌های فنی و مهندسی، اظهارکرد: بر این اساس 10 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی و 25 درصد مابقی نیز در زیر نظام‌های دیگر مشغول به تحصیل هستند.


وی اضافه کرد: بحث بازنگری محتوای برنامه‌های درسی فنی و مهندسی را به دو گروه تقسیم‌بندی کردیم که بر این اساس یک گروه مربوط به رشته‌هایی همچون مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی نساجی و گروه دیگر نیز شامل رشته‌های دیگر مهندسی همچون عمران، مکانیک، برق و ... است.



گسترش رشته \"مهندسی پزشکی\" در طی 5 سال آینده


به گفته قدیمی، از نظر چرخش مالی، رشته \"مهندسی پزشکی\" جزو بالاترین رشته‌ها قرار دارد که در پنج سال آینده این رشته باید گسترش یابد.


وی همچنین از تعریف رشته‌های جدید همچون رشته \"مدیریت مهندسی\" خبر داد و افزود: در حال حاضر از 4.5 میلیون دانشجوی کشور، 64 درصد در مقطع کارشناسی، 23 درصد در مقطع کاردانی، 13 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و یک درصد در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، برنامه‌های درسی را \"منشور نظام آموزش عالی کشور\" عنوان کرد و گفت: اگر این برنامه‌ها نظام‌مند شوند، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

کلمات کلیدی: مهندسی پزشکی، رشته مهندسی پزشکی، آشنایی با مهندسی پزشکی، معرفی رشته مهندسی پزشکی، رشته دانشگاهی مهندسی پزشکی، گسترش رشته مهندسی پزشکی، رشته مدیریت مهندسی

آمار بازدید: 315 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image