ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی ساخت ربات نیمه خودکار برای معاینه روده بزرگ در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (28 شهریور 91)

ساخت ربات نیمه خودکار برای معاینه روده بزرگ در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (28 شهریور 91)

نوعی ربات نیمه خودکار در مقیاس آزمایشگاهی برای معاینه آسانتر روده بزرگ در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نسیم نادری پژوهشگر طرح با اشاره به روش کنونی مشاهده بافت داخلی روده بزرگ گفت: این کار با استفاده از لوله‌های قابل انعطافی انجام می‌شود که به علت نیاز به اعمال نیرو از خارج بدن برای حرکت در مسیر روده، معاینه با ناراحتی و درد برای بیمار همراه است.

وی افزود: در این طرح، از آنجا که منبع حرکت ربات از داخل آن تامین شده است و نیازی به فشار از بیرون نیست، از طرف دیگر سر ربات در سه جهت حرکت می کند، عبور آن از پیچ‌های روده به آسانی انجام می‌شود و کاربردی شدن آن نوید کاهش ناراحتی و درد برای بیمار را می‌دهد.

پژوهشگر طرح از امکان ساخت ربات در اندازه کوچکتر خبر داد و گفت: در صورت تامین بودجه ما می‌توانیم نمونه‌های کوچکتر و کاربردی ربات را هم طراحی و تولید کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: معاینه روده در بررسی برخی علائم اولیه سرطان، هر مسئله غیرطبیعی مانند التهاب، زخم، خونریزی یا پلیپ انجام می‌شود.

کلمات کلیدی: ساخت ربات نیمه خودکار، ساخت ربات معاینه روده بزرگ، ساخت ربات در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه امیر کبیر، دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر

آمار بازدید: 450 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image