ارتباط مستقیم با 30649 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برنامه‌ریزی برای جذب دانشجوی خارجی در گروه علوم پزشکی (17 اسفند 91)

برنامه‌ریزی برای جذب دانشجوی خارجی در گروه علوم پزشکی (17 اسفند 91)

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر ضرورت افزایش فعالیت‌های شعب بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد.



به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهرام عین‌اللهی در نشست مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و روسای شعب بین‌الملل، گفت: کشور ما جزو نخستین کشورهای محور توسعه علوم پزشکی در منطقه است.


وی با بیان اینکه جایگاه آموزش پزشکی در کشور ارتقای خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: ارتباطات علمی با مراجع علمی معتبر جهان تقویت شده است، بر این اساس می‌خواهیم توانمندی‌های خود را در منطقه افزایش دهیم.


وی، افزایش تعداد دانشکده‌های پزشکی از 9 دانشکده به 61 دانشکده، افزایش تعداد دانشکده داروسازی، افزایش سرانه فضای آموزشی از حدود 10 متر به بالاتر از 6/12 در سال 87 و ارتقای شاخص‌های بهداشتی را از جمله دستاوردهای 30 ساله حوزه آموزشی عنوان کرد و گفت: باید تجارب و اندیشه‌های خود را به دیگر کشورها ارائه دهیم.


عین‌اللهی با تاکید بر افزایش فعالیت‌ واحدهای بین‌المللی، گفت: از چند سال گذشته، واحدهای بین‌الملل در برخی از استان‌ها مانند اهواز، بندرعباس، شیراز، یزد، تهران، اهواز، گیلان، زاهدان، مازنداران، کرمان و دانشگاه شهید بهشتی راه‌اندازی شد، البته دیگر استان‌ها باید برای راه‌اندازی واحدهای بین‌الملل اقدام کنند.


معاون آموزشی با تاکید بر اینکه باید به رشد کیفی دانشگاه‌های بین‌الملل در کنار کمیت‌ها توجه شود، خاطرنشان کرد: باید تعداد واحدهای بین‌الملل را افزایش داده و برای ارتقای سطح کیفی آنها برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود.


وی با تاکید بر لزوم اجرای روش‌های نوین، در واحد‌های بین‌الملل، گفت: برای اینکه در این واحدها رشد داشته باشیم، باید نگاهمان تحول گرا باشد.


عین‌اللهی افزود: اگر بخواهیم مرجعیت علمی در سطح منطقه و دنیا باشیم باید فعالیت‌های خود را در سطح بین‌الملل افزایش دهیم که نخستین اقدام برای رسیدن به این هدف، حضور فعال در سایت‌ها و وب سایت‌های بین‌المللی است.


وی با اشاره به جذب دانشجویان خارجی، گفت: در حال حاضر تقاضاهای خوبی از کشورهای همجوار وجود دارد، بنابراین لازم است برای جذب این دانشجویان برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود.


معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان با بیان اینکه آموزش مجازی و سه بعدی نقش مهمی در آموزش پزشکی ایفا می‌کند، اظهارکرد: یادگیری دانشجویان هنگام قرار گرفتن در این محیط‌های آموزشی افزایش می‌یابد.

کلمات کلیدی: جذب دانشجوی خارجی در گروه علوم پزشکی، جذب دانشجوی خارجی، گروه علوم پزشکی، علوم پزشکی، جذب دانشجو، جذب دانشجوی پزشکی، افزایش تعداد دانشکده‌های پزشکی، دانشکده‌های پزشکی

آمار بازدید: 284 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image