ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایجاد 20 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در پردیس دانشگاه شهید چمران و دلیل جذب پایین دانشجوی خارجی (1 بهمن 91)

ایجاد 20 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در پردیس دانشگاه شهید چمران و دلیل جذب پایین دانشجوی خارجی (1 بهمن 91)

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در رابطه با برنامه دانشگاه برای توسعه روابط بین‌الملل، ایجاد پردیس و برنامه‌ای برای ایجاد پردیس بین‌الملل و جذب دانشجوی خارجی، گفت: مجوز ایجاد 20 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در پردیس دانشگاه جذب شده است.



دکتر حسن مروتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم از کشورهای دیگر دانشجو جذب کنیم که ظرفیت خالی داشته باشیم؛ در حالی که اکنون صندلی‌های دانشگاه‌های ما مشتاقان داخلی دارند، بنابراین ارجحیت نیز با آن‌ها است.


وی ادامه داد: ما یک دانشگاه علوم دریایی داریم که نمی‌تواند تنها خاص استان خوزستان باشد؛ چرا که رشته‌های این دانشگاه در همه دانشگاه‌های کشور وجود ندارند و ما باید از سراسر کشور دانشجو بپذیریم. ما در دانشگاه شهید چمران در چهار رشته علوم آب، کتابداری، مدیریت آموزشی و بیماری‌های گاومیش قطب هستیم. در عین حال عمده‌ترین همسایه ما کشور عراق است که تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از دانشگاه‌های این کشور به ویژه دانشگاه بصره امضا کرده‌ایم.


وی با اشاره به روابط علمی دانشگاه با دانشگاه‌های عراق، تصریح کرد: علی‌رغم حضور 20 هزار دانشجو و 4000 عضو هیات علمی در دانشگاه بصره، عملا آموزش عالی در عراق به صورت کیفی وجود ندارد، بنابراین ارتباط با این کشور سود خاصی برای ما نخواهد داشت، اما با این وجود علی‌رغم خواهان زیادی که در داخل کشور برای دانشگاه شهید چمران وجود دارد، در تحصیلات تکمیلی سعی کرده‌ایم که به این کشور کمک کنیم. دانشجویانی را از این کشور در دانشگاه جذب کرده‌ایم و همچنین فرصت‌های مطالعاتی و کارهای آزمایشگاهی را برای اساتید آنها فراهم کرده‌ایم، اما با توجه به پر بودن ظرفیت دانشگاه شهید چمران و مهم‌تر از آن کم تحرکی خود کشور عراق، حجم این همکاری‌ها قابل توجه نیست.


مروتی در خاتمه با اشاره به برنامه دانشگاه برای گسترش تحصیلات تکمیلی، اظهار کرد:‌ در حال حاضر در دانشگاه شهید چمران 45 رشته دکتری و 96 رشته کارشناسی ارشد داریم. همچنین پردیس جدید دانشگاه‌ را راه‌اندازی کرده‌ایم که در این پردیس 22 رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکتری دانشجو پذیرش می‌شود و موافقت اولیه را برای ایجاد 10 رشته کارشناسی ارشد و 10 رشته دکتری جدید گرفته‌ایم.


کلمات کلیدی: تحصیلات تکمیلی، رشته های جدید تحصیلات تکمیلی، ارشد، دکتری، کارشناسی ارشد، پردیس دانشگاه شهید چمران، دانشگاه شهید چمران، جذب دانشجوی خارجی

آمار بازدید: 554 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image