ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش آخرین اقدامات دانشگاه شریف برای آزادی «دکتر رضا عطاردی» (22 آذر 91)

آخرین اقدامات دانشگاه شریف برای آزادی «دکتر رضا عطاردی» (22 آذر 91)

رییس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به حبس خانگی دکتر عطاردی عضو هیات علمی این دانشگاه به عنوان نقطه عطفی در نظام مدیریتی آمریکا، گفت: این موضوع چهره واقعی آمریکا را نشان می‌دهد.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا روستا آزاد در سالروز «حبس خانگی دکتر عطاردی، استاد دانشگاه شریف» با بیان اینکه دولتمردان فعلی آمریکا وارث خلفی برای پیشینیان نبوده‌اند، گفت: در گذشته برگ برنده آمریکا، فضای باز و مهد تفکر و احقاق حقوق با هر پیشینیه، ملیت و سبقه‌ای بوده است.


وی افزود: البته همان موقع هم عده‌ای می‌دانستند که این فضا ظاهری است و ماهیت این سیستم در پس یک ظاهر آراسته قرار دارد و کسی نمی‌تواند در گام اول آن را ببیند.


رییس دانشگاه شریف با بیان اینکه از سوی بالاترین ارگان علمی کشور آمریکا، درجه بالای Senior member به دکتر عطاردی اعطا شده است،گفت: زمانی که استادی مقاله می‌دهد به او درجه علمی می‌دهند تا وارد آمریکا شود، اما زمانی که بحث ساخت و اجرای آن مقاله در کشور ما مطرح می‌شود، همه ما خلافکار هستیم.


وی با اشاره به اقدامات دانشگاه شریف برای آزادی دکتر عطاردی، اظهار کرد: در ابتدا سعی کردیم از سوی انجمن‌های دانشگاهی، انجمن‌ فعالیت‌های NGO، انجمن فارغ‌التحصیلان و کشیشان آمریکایی برای آزادی دکتر عطاردی تلاش کنیم که در نهایت هیچ کدام از اینها نتوانستند کاری انجام دهند.


روستا آزاد با اشاره به راه‌اندازی کمپین دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور، تصریح کرد: تابحال دو وکیل برای دکتر عطاردی گرفته شده و توانستیم او را از بازداشت در زندان‌های نامناسب آمریکایی که بعضا اتفاقات خشنی از جمله قتل در آنها روی می‌داد، وی را به حبس خانگی منتقل کنیم.


رییس دانشگاه شریف افزود: بر اساس گفته وکیل دکتر عطاردی، وضعیت حقوقی وی هنوز مشخص نشده است. سال گذشته قرار بود دادگاهی برای او تشکیل شود که این موضوع انجام نشد، اما دادگاه بعدی قرار است در بهمن ماه امسال برگزار شود؛ ولی ممکن است آمریکایی‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر باز هم دادگاه را به تعویق بیندازند.


وی همچنین درباره دلایل بازداشت استاد دانشگاه شریف، گفت: دکتر عطاردی به دنبال خرید تجهیزات برای آزمایشگاه خود و دوستانشان بوده است و ما حاضریم کل خرید‌های انجام شده را به آمریکا برگردانیم، چرا که بسیاری از این قطعات در خود ایران نیز وجود داشته است.


روستا آزاد همچنین با اشاره به صحبت‌های همسر دکتر شهریاری در همایش «اساتید جهان اسلام» اظهار کرد: همسر دکتر شهریاری گفت که من در کنار همسرم مورد سوء قصد قرار گرفته‌ام که هنوز جراحات آن در بدن من است.


وی افزود: در دنیا بسیاری ادعای آزادی و عدالت دارند، اما در عمل از مدعیان دروغین حقوق بشر نشانی از آزادی دیده نمی‌شود.


رییس دانشگاه شریف درباره راه‌اندازی کمپین \"دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور\" نیز خاطر نشان کرد: این کمپین بیانیه‌ای صادر کرده است که اساتید و فرهیختگان باید آن را امضا کنند که از آن بتوانیم برای فشار بر دولت آمریکا در قالب دیپلماسی عمومی استفاده کنیم.


به گزارش ایسنا، دکتر روستا آزاد، رییس دانشگاه شریف اولین فردی بود که این بیانیه را امضا کرد تا این بیانیه به رسمیت درآید.



همسر دکتر عطاردی: آمریکا باید برای دانشمندان ایرانی ارزش قائل شود


به گزارش خبرنگار ایسنا، همچنین آرمیتا رزاقی همسر دکتر عطاردی، استاد دانشگاه شریف گفت: کشور آمریکا باید برای دانشمندان ایرانی ارزش قائل شده و نباید برای آنها مشکل ایجاد کند.


وی در سالروز «حبس خانگی دکتر عطاردی در کشور آمریکا» با بیان اینکه زمانی که دانشمندان آمریکا به ایران می‌آیند، در امنیت کامل به کشورشان بازمی‌گردند، اظهار کرد: آمریکا نیز باید در اقدام متقابل برای دانشمندان ایرانی ارزش قائل شده و اجازه بازگشت آنها به کشورشان بدهد.


وی همچنین با تشکر از وزارت امور خارجه و رییس دانشگاه شریف، تصریح کرد: اگر حمایت این افراد نبود، همسر من از زندان‌های مخوف آمریکا به حبس خانگی منتقل نمی‌شد.


کلمات کلیدی: دکتر عطاردی، دانشمندان ایرانی، دانشگاه شریف، دکتر رضا عطاردی، حبس خانگی دکتر عطاردی

آمار بازدید: 452 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image