ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آزمون ورودی تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود (19 آذر 91)

آزمون ورودی تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود (19 آذر 91)

برگزاری آزمون ورودی تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری مسابقه بزم فرات ویژه طلاب خواهر و برگزاری کارگاه دانش‌افزایی اساتید کلام در مدیریت منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران از عناوین اخبار حوزه علمیه خواهران است.


به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران محل برگزاری آزمون ورودی مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران را شهر قم ذکر کرد و ادامه داد: این آزمون مربوط به پذیرش پنجمین دوره مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری(س) است.

حجت‌الاسلام محسن محدث این آزمون را مشتمل بر 70 سئوال تستی ذکر کرد و ادامه داد: 182 نفر متقاضی ورود به مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران بوده‌اند که 32 نفر از شرکت در آزمون کتبی معاف شده‌اند.

وی اظهار داشت: نتایج آزمون کتبی ورودی این مرکز 25 آذرماه اعلام می‌شود و از این تاریخ تا 24 دی‌ماه قبول‌شدگان در مصاحبه علمی شرکت می‌کنند.

وی زمان اعلام اسامی قبول‌شدگان نهایی را پنجم بهمن‌ماه و زمان آغاز سال تحصیلی پذیرفته‌شدگان را 15 بهمن‌ماه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محدث با اشاره به اینکه با اشاره به رشته‌های ارائه‌شده به منظور جذب طلاب ادامه داد: طلاب در دوره جاری در رشته‌های فلسفه اسلامی، کلام اسلامی و مطالعات اسلامی زنان پذیرش می‌شوند.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: طلابی در این مرکز پذیرفته می‌شوند که حداقل دارای مدرک سطح دو باشند، این طلاب در مرکز تربیت مدرس، دروس اصلی و تخصصی مقطع سطح سه را پشت می‌گذارند و باقی‌مانده دروس این مقطع را به صورت مجازی یا مکاتبه‌ای در شهر محل سکونت خود می‌گذرانند.

مسابقه بزم فرات ویژه طلاب خواهر برگزار می‌شود

مدیر پایگاه اینترنتی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه مسابقه بزم فرات ویژه طلاب خواهر در بخش‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: مطالبی که از سوی بانوان طلبه به سامانه وبلاگ حوزه‌های علمیه خواهران ارسال می‌شود، در قالب ویژه‌نامه بزم فرات منتشر می‌شود.

محمدتقی جلیلی یکی از بخش‌ها را زلال قلم(مقاله نویسی) معرفی کرد و افزود: طلاب می‌توانند مقالات خود را در موضوعات تحلیل‌های عاشورایی، الفبای مروت، عباس(ع)، حضرت رقیه(س) در تاریخ، بانوی بنی هاشم؛ زینب(س)، نوگل دشت کربلا؛ علی اصغر(ع) و دختر شهادت و بانوی نور؛ سکینه(س) به نگارش درآوردند و به سامانه وبلاگ حوزه‌های علمیه خواهران ارسال کنند.

وی «نوای دل» و «بایدها و نبایدهای عزاداری» را به عنوان بخش‌هایی دیگر از این مسابقه ذکر کرد و ادامه داد: در بخش بایدها و نبایدهای عزاداری آثار در قالب مقاله،‌ تحلیل، پژوهش، دیدگاه و نقد و بررسی است.

وی با بیان اینکه کاربران سامانه وبلاگ حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند طرح‌های پس‌زمینه طراحی‌شده خود را در این مسابقه شرکت دهند، اضافه کرد: این بخش از مسابقه با عنوان «کتیبه‌های سرخ» در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این ویژه‌نامه بخش «واگویه‌های دل(روضه‌خوانی)» و «زنان در عاشورا» مورد توجه قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: حضور زنان در عاشورا جمع زیبای عاطفه و احساس لطیف یک زن با تمام ایمان و دینش بود و طلاب عزیز می توانند مطالب خود را پیرامون این موضوع ارسال کنند.

جلیلی «خاطره‌نویسی» از ماه محرم و روز عاشورا را بخش دیگری از مسابقه بزم فرات ذکر کرد و یادآور شد: طلاب علاقه‌مند به عکاسی می‌توانند تصاویر با موضوعات عزاداری و ماه محرم را در این مسابقه شرکت دهند.

وی مهلت ارائه آثار به این مسابقه را 14 دی‌ماه همزمان با اربعین عنوان کرد و افزود: طلاب علاقمند می‌توانند آثار خود را پست الکترونیکی womenhc@whc.ir ارسال کنند.

مدیر پایگاه اینترنتی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: وبلاگ مربوط به این مسابقه در آدرس http://bazmeforat.womenhc.com در دسترس است.

برگزاری کارگاه دانش‌افزایی اساتید کلام

حجت‌الاسلام علی غفاری مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به برگزاری این کارگاه تصریح کرد: مرحله سوم دوره دانش‌افزایی کلام و عقاید با حضور حدود 30 نفر از مدرسین کلام، عقاید، فرق، مذاهب و فلسفه مدارس علمیه منطقه پنج به مدت سه روز در ساری برگزار شد.

وی افزود: این دوره به منظور ارتقاء سطح دانش اساتید کلام و فلسفه مدارس علمیه استان‌های مازندران و گلستان و رفع اشکالات و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و کلامی با حضور حجت‌الاسلام غفاری قره‌باغی برگزار شد.

کلمات کلیدی: حوزه‌های علمیه خواهران، مسابقه بزم فرات، طلاب خواهر، تربیت مدرس حوزه‌های علمیه

آمار بازدید: 392 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image