ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جزییات اخراج و مرخصی دانشجویان دانشگاه پیام نور (19 آذر 91)

جزییات اخراج و مرخصی دانشجویان دانشگاه پیام نور (19 آذر 91)

معاون فرهنگی و آموزشی دانشگاه پیام نور مشهد از جزییات اخراج و مرخصی دانشجویان این دانشگاه خبر داد.



دکتر محمدصادق واحدی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، گفت: با توجه به اینکه میانگین نمرات برای فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب 12 و 14 است، دانشجویانی که موفق به اخذ معدل حد نصاب در مقاطع یاد شده ‌نشوند، می‌توانند با گذراندن 20 واحد درسی جهت تقویت نمرات ضعیف خود معدل خود را به حد نصاب رسانده و به این ترتیب واجد دریافت دانشنامه از دانشگاه شوند.


وی افزود: در صورتی که دانشجویان با معدل پایین‌تر از 12 در مقطع کارشناسی و 14 در مقطع کارشناسی ارشد نتوانند علی‌رغم گذراندن 20 واحد درسی که به منظور تقویت نمرات ضعیف خود از طرف دانشگاه به آنان ارایه می‌شود، ‌معدل حد نصاب را کسب کنند، واجد دریافت دانشنامه نخواهند بود و از دانشگاه اخراج می‌شوند.


دکتر واحدی‌فرد در ادامه با اشاره به طول دوره‌های مجاز مرخصی برای دانشجویان، گفت: طول سنوات تحصیل برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با احتساب 4 نیم‌سال به عنوان فرجه، 5 سال است. بر این اساس مرخصی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد برای کسانی که تمایل به استفاده از معافیت تحصیلی نداشته باشند، دو نیم‌سال و برای افرادی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند،‌ یک نیم‌سال است.


وی با اشاره به اینکه سنوات تحصیلی برای دوره کارشناسی 10 نیمسال است، افزود: مدت مرخصی تحصیلی برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده نکنند 6 نیم‌سال است و کسانی که از معافیت تحصیلی استفاده کنند دو نیم‌سال خواهد بود.


معاون فرهنگی و آموزشی دانشگاه پیام نور مشهد در خصوص مدت مرخصی زایمان برای دانشجویان گفت: مدت مرخصی زایمان برای دانشجویان دختر 5 نیم‌سال است که به صورت یک نیم‌سال قبل از زایمان و چهار نیم‌سال بعد از زایمان خواهد بود. این در حالی است که این دانشجویان می‌توانند از مرخصی متعارف دانشگاه نیز استفاده کنند.


کلمات کلیدی: دانشگاه پیام نور، اخراج دانشجویان، اخراج دانشجویان دانشگاه پیام نور، شرایط مرخصی دانشجویان، شرایط مرخصی دانشجویان پیام نور

آمار بازدید: 585 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image