ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش 50 درصد تولیدات علمی کشور مربوط به حوزه علوم پایه است (13 آذر 91)

50 درصد تولیدات علمی کشور مربوط به حوزه علوم پایه است (13 آذر 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی با بیان اینکه 8 درصد جمعیت دانشجویی کشور در حوزه علوم پایه تحصیل می‌کنند، گفت: در حال حاضر 50 درصد تولیدات علمی کشور مربوط به این حوزه است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سعید قدیمی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی امروز در نشست خبری در وزارت علوم گفت: 8 درصد جمعیت دانشجویی کشور مربوط به حوزه علوم پایه است و از این تعداد 2 درصد در رشته ریاضی، 2 درصد در رشته شیمی، 1.5 درصد در رشته علوم زیستی و یک و نیم درصد در رشته فیزیک و کمتر از یک درصد در رشته علوم زمین شناسی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به تدوین پیش نویس سند حوزه آموزش عالی در سال گذشته، افزود: در برنامه‌ریزی وزارت علوم توسعه کمی و کیفی حوزه علوم پایه طی سال‌های آینده مد نظر است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته حوزه‌های علوم پایه، هنر و معماری طی سال‌های آینده توسعه کمی و کیفی را خواهند داشت.

قدیمی با بیان اینکه در چند سال گذشته جمعیت 18 تا 24 سال کشور رشد صعودی را طی کرده است گفت: طی سال‌های آینده میزان جمعیت 18 تا 24 سال کشور رشد نزولی خواهد داشت و این امر فرصت لازم را برای توسعه کیفی در آموزش عالی فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه 30 سال گذشته آموزش عالی پاسخ تقاضای اجتماعی ورود به دانشگاه‌ها بوده است و با کاهش جمعیت 18 تا 24 سال کشور دغدغه آموزش عالی کشور در حوزه توسعه کیفی خواهد بود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی بیان داشت امسال بیش از 400 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود داشت و این امر نشان دهنده توسعه کمی آموزش عالی در سراسر کشور بوده است.

به گفته قدیمی وزارت علوم طی سال‌های آینده می‌تواند برنامه‌ ریزی‌های خود را برای ارتقای کیفیت و پاسخگویی به نیازهای جامعه سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: تولید مقالات علمی یکی از شاخص‌های رشد علمی به شمار می‌رود و حوزه علوم پایه توانسته است بیشترین رشد علمی را در تولید مقالات داشته باشد.

کلمات کلیدی: تولیدات علمی کشور، تولید مقالات علمی، شاخص‌های رشد علمی، علوم پایه

آمار بازدید: 383 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image