ارتباط مستقیم با 30671 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیام نور تبدیل شدن سالن مطالعه دانشگاه پیام نور سنندج به سلف سرویس!(30 آبان 91)

تبدیل شدن سالن مطالعه دانشگاه پیام نور سنندج به سلف سرویس!(30 آبان 91)

با گذشت تنها سه روز از پایان هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی، به دلیل برخی محدودیت‌های بودجه‌ای سالن مطالعه دانشگاه پیام نور مرکز سنندج به سلف سرویس تغییر کاربری داد.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، علیرغم ضرورت توجه به کتاب و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه و بویژه مراکز علمی و دانشگاهی، دانشگاه پیام نور مرکز سنندج با گذشت اندک زمانی از پایان یافتن هفته کتاب در یک حرکت عجیب سالن مطالعه این دانشگاه را به سلف سرویس تبدیل کرد.


دانشگاه پیام نور مرکز سنندج به دلیل نامناسب بودن سلف سرویس این مرکز، طی عقد قراردادی با یکی از رستوران‌های سطح شهر، سالن مطالعه خود را برای ساعاتی به سالن غذاخوری تخصیص داد و آن را به سالنی چند منظوره تبدیل کرد.


در حال حاضر 95 کتابخانه مشارکتی و نهادی در استان کردستان وجود دارد که علیرغم محدویت منابع، قوانین سختی را بر اعضای خود تحمیل کرده که این امر موجب کاهش انگیزه افراد به مطالعه می‌شود.


با وجود تاثیر انکارناپذیر مطالعه در ارتقای سطح علمی، فرهنگی و اقتصادی جامعه، متاسفانه سرانه مطالعه ایرانی‌ها بسیار پایین است.


تجربه جهانی نشان می‌دهد که رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی دل خوش کرد.


فلسفه وجودی دانشگاه پیام نور در ابتدای تاسیس برای تحصیل کارمندان و افراد مسن بوده و می‌توان گفت امروزه با توجه به تغییر رنج سنی دانشجویان این دانشگاه نیاز به تغییر خط مشی و باز تعریف آن به شدت احساس می‌شود.


دانشگاه پیام نور استان کردستان نیز با بیش از 22 هزار دانشجو بزرگترین مرکز دانشگاهی استان می‌باشد که با کمبود امکانات آموزشی، رفاهی، آزمایشگاهی، کمبود سرانه، نامناسب بودن سلف سرویس و غیره مواجه می‌باشد.


دانشگاه پیام نور مرکز سنندج نیز دارای بیش از 8 هزار دانشجو است که روزانه به طور میانگین بیش از دو هزار دانشجو وارد دانشگاه می‌شوند، این درحالیست که میزان غذای تهیه شده روزانه در این دانشگاه به ازای چهارصد نفر است.


دانشگاه پیام نور مرکز سنندج دارای یک کتابخانه و یک سالن مطالعه با منابع محدودی بوده و علاوه بر این مشکل استفاده از سالن مطالعه به عنوان سلف سرویس مزید بر مشکلات شده است.

کلمات کلیدی: سالن مطالعه، دانشگاه پیام نور سنندج، سلف دانشگاه پیام نور سنندج، دانشگاه پیام نور، کتاب و کتابخوانی

آمار بازدید: 751 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
مسعود آدينه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵

باسلام بماند جای مطالعه ودرس خوندنو واسه چند ساعت گرفتند ولی کاشکی غذای باکیفیت به خورد این دانشجوها میدادن

شادی يکشنبه ۱۷ دي ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳

سلام. فک نمیکردم این مطلب رو سایت اعلام بشه! ولی خداییش چیزی که من اون روز تو سالن مطالعه دیدم خیلی اسفناکتر ازین حرفا بود! ممنون آرزومند آرزوهاتونم