ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جذب 25 هزار دانشجوی خارجی تا پایان برنامه پنجم توسعه (23 آبان 91)

جذب 25 هزار دانشجوی خارجی تا پایان برنامه پنجم توسعه (23 آبان 91)

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از جمله اهداف برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران این است که تا پایان این برنامه حداقل 25 هزار دانشجو از کشورهای همجوار و جهان اسلام در دانشگاه‌های کشور جذب شوند.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خوزستان، حسین نادری‌منش در همایش بین‌المللی ولایت که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با اشاره به فعالیت مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) آن را مرکز مهم آموزش‌های ولایی و تفکرات ناب شیعی برشمرد و اظهار کرد: دلیل اهمیت این مرکز واقع شدن در منطقه‌ای مرزی با کشورهای عربی است.


وی در ادامه به اعلام وضعیت کنونی آموزش‌ عالی کشور پرداخت و افزود: در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی از 35 میلیون جمعیت کشور، 175 هزار نفر جمعیت دانشجویی کشور بود و استان خوزستان به جهت وجود دانشگاه جندی شاپور با 5 هزار دانشجو از استان‌های برخوردار بود، این در حالی است که امروز به برکت انقلاب اسلامی و با وجود هجمه دائمی و همواره دشمن و با توجه به دو برابر شدن جمعیت کشور، با افزایش بیش از 20 برابری دانشجویان مواجه‌ایم و چهار میلیون و 400 هزار دانشجو در کشور داریم.


معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: جمعیت دانشجویی خوزستان نیز از پنج هزار نفر به 200 هزار نفر افزایش یافته است؛ لذا از نظر جمعیت دانشجویی، استان چهارم کشور است. از سویی دیگر با توجه به جمعیت 4 میلیونی استان، به ازای هر 100 هزار نفر، 5 هزار دانشجو در بیش از 183 مؤسسه آموزشی در حال تحصیل هستند که این میزان معادل میانگین کشوری است.


نادری‌منش با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتدار علمی و اهمیت دانشگاه‌ها، تصریح کرد: امروز اقتدار ایران اقتداری علمی است و اگر این توان عملی نبود، فشارهای موجود خیلی پیش از این‌ها اثر می‌گذاشت. بر اساس سند چشم‌انداز ایران 1404، ایران اسلامی به کشور اول منطقه تبدیل خواهد شد؛ لذا در این افق، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری سرآمد و دانش بنیان در منطقه مطرح می‌شود.


وی با اشاره به رشد 20 برابری تهیه مقالات علمی در سال‌های 2000 تا 2011 میلادی گفت: از این منظر جمهوری اسلامی در جهان دارای رتبه نخست است. در سال 2012 از نظر نرخ تولید علم، ایران رتبه شانزدهم و در منطقه رتبه اول را کسب کرده است، یعنی آنچه که بنا بود در 1404 محقق شود اکنون محقق شده است.


معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: از جمله اهداف وزارت علوم به عنوان ستاد این است که از رشد بی‌رویه علوم انسانی جلوگیری و آن را هدفمند کند و سپس علوم انسانی مبتنی بر تفکر اسلامی باید شکل بگیرد.


وی با بیان این که یکی از اهداف وزارت علوم، حمایت جدی از مجموعه‌های دانشگاهی حوزوی است، گفت: حدود 200 هزار دانشجو در رشته‌های علوم حوزوی در دانشگاه داریم که اگر همه این‌ها در این رشته‌ها و با تفکر صحیح آموزش ببینند بدون شک نیازهای آینده کشور برطرف خواهد شد.


کلمات کلیدی: دانشجوی خارجی، جذب دانشجوی خارجی، تحصیل دانشجوی خارجی در ایران، برنامه پنجم توسعه، جذب دانشجو

آمار بازدید: 299 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image