ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جذب دانشجو در دانشگاه علامه از لبنان، مصر و هند و تجمیع دانشگاه در 2 نقطه تهران (17 آبان 91)

جذب دانشجو در دانشگاه علامه از لبنان، مصر و هند و تجمیع دانشگاه در 2 نقطه تهران (17 آبان 91)

رییس دانشگاه علامه طباطبایی بر گسترش روابط و همکاری دانشگاه علامه با دانشگاه‌های کشورهای اسلامی تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید صدرالدین شریعتی در نشست اساتید کشورهای اسلامی با مسوولان دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر گسترش همکاری بین دانشگاه علامه و دانشگاه‌های اسلامی، اظهار کرد: ما آمادگی داریم با مراکز علمی دانشگاهی مصر، لبنان، هند و هر کشوری که دلش برای جهان اسلام می‌تپد، ارتباط و همکاری داشته باشیم.


وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویانی از کشورهای اسلامی و آسیایی در دانشگاه علامه مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: دانشگاه علامه آمادگی دارد تا از کشورهای لبنان، مصر و هند نیز دانشجویانی را بپذیرد.


رییس دانشگاه علامه طباطبایی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر سوریه، گفت: برخی دولت‌ها در این جریان آب به آسیاب دشمن می‌ریزند که امیدواریم این کشورها به خود آمده و در کنار کشورهای اسلامی قرار بگیرند.


شریعتی درباره اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص)، اظهار کرد: ما به جهان استکبار حق می‌دهیم که از پیشرفت علمی مسلمانان بترسند و همین موضوع نیز سبب توهین به پیامبر اعظم می‌شود، چرا که هر چه قرآن و سیره پیامبر اعظم (ص) در جهان جاری شود، جایی برای استکبار نخواهد ماند.


وی همچنین به معرفی دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت و گفت: این دانشگاه حدود 18 هزار دانشجو دارد که تقریبا 60 درصد این جمعیت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند و حدود 65 رشته دکتری در تخصص‌های مختلف در دانشکده‌های این دانشگاه تدریس می‌شود.


رییس دانشگاه علامه طباطبایی همچنین با اشاره به برگزاری کلاس‌های علامه طباطبایی به صورت جداگانه برای دختران و پسران، گفت: علاوه بر اینکه دانشجویان دختر از این قضیه خیلی احساس رضایت می‌کنند، جذب اساتید خانم در دانشگاه‌ نیز توسعه پیدا کرده است.


شریعتی افزود: در حال حاضر دانشگاه علامه 450 استاد استخدام رسمی دارد که پرونده 200 نفر دیگر نیز در دستور جذب قرار دارد، البته حدود 700 نفر نیز اساتید مدعو هستند که ساعت‌های خاصی را در دانشگاه تدریس می‌کنند.


وی با اشاره به استقرار دانشگاه و خوابگاه‌های آن در 33 نقطه از شهر تهران، گفت: قرار است که این مراکز در دو نقطه به صورت پردیس جامع تجمیع شود.


همچنین در این مراسم عبدالحمید پاریک – عضو دانشگاه مرکزی هند –با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: هر چیزی را که می‌خوانید و گفته می‌شود، بنویسید، این چیزی بود که عرب‌ها را به علم مشتاق کرد تا بتوانند پایه‌گذار علوم انسانی و دیگر علوم باشند.


وی درباره دانشگاه علامه طباطبایی، اظهار کرد: خوشحال است که در کشور ایران همچین دانشگاهی را می‌بیند و در عین حال متاسف است از اینکه جامعه مسلمانان در کشور هند به این اندازه پیشرفت نکرده است.


به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست محمد طی – حقوقدان و فعال لبنانی اظهار کرد: من احساس می‌کنم که بخشی از این دانشگاه هستم، چرا که در زمینه اسلام، حقوق عمومی و قانون جنگ در اسلام فعالیت دارم، بنابراین می‌توان همکاری‌ها و مساعدت‌های بیشتری داشت.


وی با تاکید بر لزوم همکاری میان دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه‌های کشور لبنان، تصریح کرد: این همکاری‌ها نباید به صورت پراکنده انجام گیرد، بلکه باید مسیری مشخص برای ادامه همکاری ترسیم شود.


این حقوقدان و فعال لبنانی افزود: ما همچنین به دنبال برگزاری کنفرانسی هستیم که از این پس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت وحی منظر تلقی نشود و محاکم دیگری نظر خود را درباره آن ارائه و بررسی کنند که این کنفرانس روز هفتم ماه آینده میلادی در لبنان برگزار خواهد شد.


همچنین در بخش دیگری از این نشست، محمود الخضیری – قائم مقام سابق دادگاه عالی مصر ضمن تقدیر از استقبال کشور ایران از وی، تصریح کرد: ما باید منت‌دار ملت ایران باشیم که به دنبال گرفتن حقوق خودش است و در این زمینه به افتخاراتی رسیده که حتی خود غرب هم به آن افتخار می‌کند، اما دوست ندارد کسی جز جامعه غرب پیشرفت کند.


وی ابراز امیدواری کرد که در آینده بسیار نزدیک روابط دیپلماتیک و تجاری ایران و مصر از سر گرفته شود و گفت: امیدواریم که همه ملتهای اسلامی در دنیا بتوانند پیشرفت کنند.


وی همچنین خواستار گسترش روابط علمی بین دو کشور شد و اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبایی تجربه‌های زیادی در علوم انسانی و اسلامی دارد که ما می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.


کلمات کلیدی: دانشگاه علامه طباطبایی، تجمیع دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه علامه، جذب دانشجو در دانشگاه علامه، جذب دانشجو، جذب دانشجو ی خارجی، جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علامه

آمار بازدید: 503 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image